Rewalidacja indywidualna ? klasa 6a ? Mateusz Rybka i Dawid Kolenda (02.06 ? 23.06) ? 4 spotkania:
02.06.2020 r. Temat: Zabawa na logiczne myślenie ?Brakujące wyrazy?. Wysyłam wam propozycję zabawy, gdzie są napisane trzy słowa, wy musicie napisać, wymyślić czwarty wyraz tematycznie związany zresztą, na przykład: ptak ? fruwa, ryba – ? (oczywiście należy wpisać: pływa)
wróbel ? ptak, dąb – ?
róża ? kwiat, marchew – ?
karp ? ryba, bocian – ?
rower ? pojazd, skrzypce – ?
ręka ? dłoń, noga ? stopa
minuta ? godzina, centymetr – ?
wschód ? zachód, dzień – ?
smutny ? wesoły, pracowity – ?
dobrze ? źle, ładnie – ?
bogacz ? ubogi, wróg – ?
ulewa ? mokro, upał – ?
smutek ? płacz, radość – ?
09.06.2020 r. Temat: Co oznaczają te znaki?
%,
@,
?,
?,
?,
?,
?,
przy każdym znaku napisz: co to jest, do czego służy i gdzie go można spotkać?
16.06.2020 r. Temat: Przepis kulinarny.
W zeszycie napisz co jest potrzebne do przygotowania ulubionej przez ciebie potrawy:
- pamiętaj o składnikach
- podaj sposób wykonania (pamiętaj o kolejności)
W zeszycie napisz jaki deser najbardziej lubisz?
- jakie składniki są potrzebne, aby go przygotować?
- Podaj sposób wykonania (pamiętaj o kolejności)
23.06.2020 r. Temat: Czytanie ulubionej książki.
- przeczytaj ulubioną książkę lub ulubioną czytankę, która cię zaciekawiła z twojego podręcznika klasy 6 do j. polskiego.
- Napisz w kilku zdaniach, co ci się podobało w opowiadaniu, wymień bohaterów, pomyśl co ty byś zrobił, gdybyś był na miejscu tych osób występujących w tekście, pofantazjuj.
Pani Kasia
ZADANIA – Pozdrawiam, Iwona Grabowska.
22,23,24,25.06.20
- Rozwiąż dyktando , wybierz temat, który Cię zainteresuje?skorzystaj z linku : https://dyktanda.online/
- Ćwiczenia w pisaniu ze słuchu/ praca na grupie/
- Łamigłówki i rebusy/ materiały na grupie/
Wakacyjne rady- układanie zdań dotyczących spędzania bezpiecznych wakacji.
8.06. -Ćwiczenia w budowaniu wypowiedzi na zadany temat.
Napisz 5 zdań opisujących dzisiejszą pogodę.
9.06. -Łamigłówki matematyczne- ćwiczenie koncentracji i logicznego myślenia.
10.06-Ćwiczenia ortograficzne/ praca na grupie/.
11.06-Poszerzanie słownictwa/ praca na grupę/.
12.06- Rozwiązywanie zadań z treścią/ praca na grupie/
1.06- Techniki szkolne- uzupełnianie tekstu z okienkiem.
2.06-Techniki szkolne ? rozwiązywanie zadań z treścią
3.06-Cwiczenia logicznego myślenia
Przygotuj 5 zapałek i zbuduj z nich 2 trójkąty
4.06-Cwiczenia logicznego myślenia
Zbuduj 3 trójkąty z 7-miu zapałek
5.06- Rozwijanie wyobraźni i pomysłowości ucznia:
Przygotuj pasek papieru i jednym cięciem nożyczek przetnij go na 3 części.
Rewalidacja indywidualna ? klasa 6a ? Mateusz R. i Dawid K.(12.05 ? 26.05) ? 3 spotkania:
12. 05.2020 r.
- Graliście kiedyś w grę ?Gorący ziemniak?? Na pewno. Podrzucam wami trochę pytań, na które trzeba udzielić jak najwięcej odpowiedzi. Można się pobawić z rodzeństwem lub z rodzicami, a może z kolegą na Messengerze.
1. Jakie znasz nakrycia głowy? Co można zbierać w lesie?
2. Czego nie wolno robić w Internecie? Czego nie wolno robić w szkole?
3. Co można znaleźć w plecaku ucznia? Co rośnie na drzewie?
4. Co można zjeść na deser? Jakie znasz czerwone owoce lub warzywa?
5. Co można zjeść na wycieczce? Co można robić na placu zabaw?
6. Co można robić na basenie? Co warto zabrać ze sobą na basen?
7. Co można robić w lesie? Z czym można zjeść makaron?
8. Jakie znasz rodzaje obuwia? Jakie są nazwy pomieszczeń w domu?
9. Co można zobaczyć w muzeum? Czym można usunąć gwóźdź ze ściany?
10. Co można kupić w warzywniaku? Co można zatrzasnąć?
Oczywiście wygrywa ten, kto znajdzie najwięcej odpowiedzi. Powodzenia!
19.05.2020 r.
- Teraz proponuję wam zabawę ?Rysowanie po kratce?. Już tłumaczę, na czym ona polega. Potrzebna jest kartka w kratkę.
– W dowolnym miejscu zróbcie kropkę czarnym pisakiem lub kredką. Od tej kropki pomaluj 5 kratek w górę kredką czerwoną, dalej 2 kratki w prawo, tą samą kredką, później 2 kratki w dół i jedną w lewo, dalej czerwoną kredką. Powinna wam wyść litera.
– Dalej od kropki, którą zrobiliście na początku, policzcie trzy wolne kratki w prawo i dopiero zacznijcie malować piątą kratkę, a potem 4 w górę żółtą kredką. Macie kolejną literę.
– Teraz od początkowej kropki liczymy sześć kratek i dopiero siódmą malujemy na niebiesko, potem w górę cztery kratki, dwie kratki w prawo, teraz w dół opuszczamy trzy kratki i malujemy jedną a potem jedną w lewo, teraz opuszczamy w górę jedną i jedną malujemy, dalej niebieską kredką. Mamy kolejną literę.
– I znowu wracamy do naszej czarnej kropki, odliczamy 10 kratek w prawo i dopiero 11,12 i 13 malujemy na zielono (cały czas w prawo), teraz 2 kratki w górę, 2 w lewo, 2 w górę i 2 w prawo. Kolejna litera na zielono gotowa.
– Teraz od początku naszej czarnej kropki liczymy 14 kratek w prawo i dopiero 15 malujemy na brązowo. potem w górę cztery kratki, dwie kratki w prawo, teraz w dół opuszczamy trzy kratki i malujemy jedną a potem jedną w lewo, teraz opuszczamy w górę jedną i jedną malujemy, dalej brązową kredką. Mamy kolejną literę.
– Uf! Ostatnia litera. Od naszej czarnej kropki liczymy 18 kratek i malujemy dopiero 19 i cztery w górę na pomarańczowo, opuszczamy jedną w prawo i jedną malujemy, potem jedną w dół, jedną opuszczamy i jedną w lewo malujemy, znowu jedną w dół opuszczamy i kolejną w prawo malujemy, jeszcze tylko jedna w dół i mamy cały napis,
Nie jest to łatwe, ale jak się skupicie powinniście sobie poradzić. Powodzenia!!
26.05.2020 r.
- Dzisiaj polecam wam zabawę ?Dlaczego to nie działa??
Przedstawię wam kilka przedmiotów, zjawisk, sytuacji a wy zastanowicie się, co się mogło stać i dlaczego to nie działa? Oczywiście możecie zaprosić do zabawy mamę, tatę lub rodzeństwo. No to start!
– dlaczego ta latarka nie świeci? dlaczego tego masła nie można rozsmarować?
– dlaczego tym długopisem nie można pisać? dlaczego ta bułka jest taka twarda?
– dlaczego w lodówce nie ma światła? dlaczego ten banan ma brązową skórkę?
– dlaczego z kranu nie leci woda? dlaczego w studni nie ma wody?
– dlaczego zwiędły kwiaty w wazonie? dlaczego telewizor nie działa?
Za każdą prawidłową odpowiedź otrzymujecie 1 punkt, ciekawe kto będzie lepszy? Możecie też sami wymyślać inne przedmioty i pytać rodziców, dlaczego to nie działa?
ZADANIA -Pozdrawiam, Jolanta Zdunek-Ciszewska
06.05. KARTY PRACY
Rewalidacja:
Pon.
Wypisz wszystkie urządzenia elektryczne, które znajdują się w twoim domu
Wt.
Jak bezpiecznie obsługiwać urządzenia elektryczne- metoda wyboru zdań/ praca na grupie/
Śr.
Rozwijanie zdań- dokończ poniższe zdania:
Jadąc rowerem, musimy pamiętać o tym, by????????????????????.
Zanim przejdziesz na drugą stronę jezdni?????????????????????.
Byłem w kinie i?????????????????????????????????????.
Czw.
Z jakimi rzeczownikami kojarzysz te kolory:
Żółty-
Zielony-
Czerwony-
Niebieski-
Piąt.
Uzupełnij zdania według własnego pomysłu:
Pies, który wabił się?????..zaczął nagle głośno??????. Zauważył bowiem, że ???????????.skrada się do kurnika. Gospodarz domu o imieniu??????????.kiedy wyszedł , nie zauważył już nikogo. Poszedł????????????..
4.05.20
Wypisz symbole narodowe Polski
5.05.20
Ćwiczenie logicznego myślenia / zdjęcie na grupie/
6.05.20
Przypomnij sobie tabliczkę mnożenia ? wykonaj przykłady na dzielenie:
21:7=
18: 3=
70: 10=
49:7=
45:9=
7.05.20
Co to znaczy być prezydentem kraju?-napisz kilka zdań
8.05.20
Jakie drzewa owocowe kwitną obecnie? /wypisz minimum dwa/
Pozdrawiam – Iwona Grabowska
KARTY PRACY – Pozdrawiam, Katarzyna Kulińska.
29.04. KARTY PRACY -Pozdrawiam, Jolanta Zdunek-Ciszewska
27-30.04 – Pozdrawiam, Iwona Grabowska
- Na dzień 27.04
Liczby:
Uzupełnij zdania:
Najmniejszą liczbą jednocyfrową jest??.
Największą liczbą jednocyfrową jest?..
Najmniejszą liczbą dwucyfrową jest?..
Największą liczbą dwucyfrową jest?.
- Na dzień 28.04
Zapisz liczby od 15 do 95 tak, aby każda następna była o 20 większa
- Na dzień 29.04
Zapisz liczby od 97 do 17 tak, aby każda była o 10 mniejsza
- Na dzień 30.04
Wypisz rzeczowniki ? nazwy ludzi, nazwy rośli, nazwy rzeczy po 3 –
27.04. ZADANIA DLA WIKTORA
Wykonaj proszę następujące zadanie:
Pomóż Jasiowi napisać pocztówkę do babci. Wstaw w wykropkowane miejsca
odpowiednio odmienione wyrazy.
Kochana …………………………. ! (babcia)
Na …………………………. (kolonie) bardzo mi się podoba. Śpimy
w …………………………. (domek) letniskowych. Codziennie kąpiemy się
w …………………………. (morze) i spacerujemy po ………………………….
(las). Wieczorami śpiewamy wesołe …………………………. (piosenka)
przy …………………………. (ognisko) i pieczemy ………………………….
(kiełbaska). W środę jedziemy na wycieczkę do ………………………….
(Międzyzdroje). Będziemy też płynąć …………………………. (statek).
Do zobaczenia w …………………………. ! (dom)
Twój wnuczek.
1.Wypisz po myślniku jak spędzasz czas wolny w czasie epidemii?
2.Wykonaj zadania/ po jednym na każdy dzień od wtorku do czwartku/ umieszczone na stronie grupy klasa6
3.Znajdź i zapisz dowolne przysłowia ludowe dotyczące miesięcy: kwiecień i maj
Rewalidacja indywidualna ? klasa 6a ? Mateusz i Dawid
21.04.2020 r.
- Przypomnij sobie alfabet i rozwiąż następujące zadania:
Do biblioteki kupiono nowe książki. Pomóż pani bibliotekarce wpisać je do katalogu. Pamiętaj o kolejności alfabetycznej.
a) Lindren A. – ?Fizia Pończoszanka?
b) Kownacka M. – ?Rogaś z Doliny Roztoki?
c) Jansson T. – ?Opowiadania z Doliny Muminków?
d) Andersen H. Ch. – ?Baśnie?
e) Opala R. – ?Kosmiczne opowieści?
f) Sienkiewicz H. – ?W pustyni i w puszczy?
g) Morcinek G. – ?Łysek z pokładu Idy?
h) Prus B. – ?Katarynka?
i) Burnett F. H. – ?Tajemniczy ogród?
j) Collodi C. – ?Pinokio?
k) Grabowski J. – ?Czarna owieczka?
- Przeczytaj zdania i ułóż imiona w kolejności alfabetycznej.
Nasza klasa jest czysta i jasna. W czasie wakacji pomalowano ściany i odnowiono meble. Krysia, Beata, Hania i Ewa zrobiły kolorową dekorację. Tomek i Łukasz przynieśli piękne kwiaty doniczkowe. Marcin, Adam i Paweł narysowali piękne ilustracje. Wszyscy będziemy dbać o porządek w naszej klasie.
- Rozwiąż zagadki.
Ulepiła nad oknem Rude to zwierzątko
swego gniazdka połowę, W dziuplach ma mieszkanie.
a już ćwierka wesoło, Orzeszki zajada
że mieszkanie gotowe. Na obiad i na śniadanie.
?…………………………… ?……………………………….
28.04.2020 r.
- Rozwiąż zagadki.
Chodzi po pniu w lesie, Po łąkach sobie brodzę,
puka dziobem w korę. Często stoję na jednej nodze.
Może bada drzewa, robię gniazdo na wiejskiej chacie,
może jest doktorem? Na pewno mnie znacie.
?…………………………. ?………………………………
Małą literą pisana, Jak ma na imię dawna stolica,
na falach rozkołysana. Przez którą płynie błękitna Wisła,
Wielką literą pisana, Gdzie dumny Wawel i Smocza Jama,
to miasto ? każdemu znane. Skąd słychać co dzień melodię znaną?
?…………………………………… ?……………………………………….
- Wybierz różne formy spędzania wolnego czasu, połącz z odpowiednimi osobami.
Gra w piłkę czytanie komiksów
oglądanie telewizji gra w piłkę nożną
jazda na rowerze czytanie prasy
zbieranie znaczków słuchanie muzyki
fotografowanie uprawianie ogródka
mama tata babcia dziadek Ola Jurek
rysowanie, malowanie łowienie ryb jazda na nartach
robótki na drutach wycieczka w góry
spotkania z przyjaciółmi chodzenie do teatru i kina
zwiedzanie ciekawych miejsc podlewanie ogrodu
- Krysia wyjeżdża na obóz zimowy w góry, pomóż zapakować jej plecak. O czym nie powinna zapomnieć. Napisz nazwy wszystkich niezbędnych przedmiotów.
- Jurek wyjeżdża na letni obóz żeglarski, pomóż się mu spakować. Co powinien zabrać ze sobą, pamiętaj że będzie z kolegami pływał na łodzi.
5.05.2020 r.
1. Zapisz tytuły 3 filmów, które ostatnio obejrzałeś (pamiętaj o wielkiej literze i ??)
2. Napisz, jakie to święta:
1
styczeń – ?……………………………………..
3
MAJ – ?………………………………………
26
Maj – ?……………………………………….
1
czerwiec – ?……………………………………….
11
listopad – ?……………………………………………..
25
grudzień – ?……………………………………………………
pamiętaj o wielkiej literze w nazwach świąt!
Rewalidacja indywidualna ? klasa 6a
15.04.-17.04.2020 rok
Drodzy Uczniowie podaję Wam zagadnienia na kolejny tydzień 15.04.20 ? 17.04.20
Powodzenia i do usłyszenia:)
17.04.2020
Figury geometryczne.
- Utrwalanie figury geometrycznych
- Ćwiczenie pamięci wzrokowej (gra internetowa z rodzicem [GRA 2], karta pracy)
03.04.2020
Praca z tekstem ?Malowanie jajek?;
praca własna ucznia ? samodzielny opis swoich przygotowań do malowania pisanek w domu, kolorowanka, matematyczne karty pracy http://nasze-bajki.pl/pl/przegladarka.aspx?bajka=816
Kolorowanki: