Chór to zespół wokalny, zrzeszający śpiewaków, którzy do pracy śpiewaczej wykorzystują swój głos.
Taki też zespół wokalny powstał w naszej szkole i zrzesza on chętnych nauczycieli, którzy chcą i mają predyspozycje do śpiewu. Będąc śpiewakiem chóru trzeba pamiętać, że musimy pobudzić w sobie pewne umiejętności a są nimi: słuch, dykcja, odpowiedni aparat głosowy. Te trzy umiejętności połączone ze sobą pozwalają słuchaczom odebrać muzykę płynącą z ust śpiewaków. Każdy chórzysta zdaje sobie sprawę, że to on musi przekazać piękno śpiewanego utworu. To od niego zależy, czy utwór spodoba się słuchaczom, czy też nie. Każdy z członków chóru dzięki swojemu zaangażowaniu emocjonalnemu ubogaca wykonanie utworu. Każdy z nich wie, że nie jest jednostką samodzielną, ale jedną wielką grupą.
Dlatego też od śpiewaków wymaga się:
- słuchania się nawzajem w czasie śpiewania
- poprawnej dykcji
- koncentracji na osobie dyrygenta
- poprawnego słuchu muzycznego
- scalenia się z pozostałymi chórzystami (nie wolno wybijać się głosem)
Z biegiem czasu repertuar chóru stał się bogatszy i trudniejszy, a wszystko to po to, aby dostarczyć słuchaczom miłych wrażeń słuchowych. Naszymi odbiorcami byli nie tylko uczniowie ale szereg gości zapraszanych na nasze akademie i uroczystości: Jasełka Bożonarodzeniowe, Obchody Rocznicy Śmierci Jana Pawła II, 70-lecie istnienia naszej szkoły, itp.
W pracy z chórzystami udało mi się w nich zaszczepić odpowiedzialność pracy zespołowej, odpowiedzialność za wyraz artystyczny utworu, przyjemność i zadowolenie płynące ze wspólnego śpiewu.
Podczas występów chórzyści byli obarczeni podwójną odpowiedzialnością: za siebie jako członka chóru i za uczniów razem z nimi występującymi. Uczniowie obserwujący śpiewających nauczycieli dostrzegli w nich osoby, które są wrażliwe na piękno muzyki, potrafią stanąć twarzą do publiczności i stać się jednym wielkim zespołem. Co najważniejsze – używają takich technik wokalnych, by spiewany utwór był pełen smaku artystycznego.
W ten sposób uczniowie dostrzegają zupełnie inny świat, piękny, harmonijny i bogaty w przeżycia.
Występy chóru nauczycielskiego na terenie szkoły dają pozytywny przykład uczniom. Dostrzegają oni w nauczycielu kogoś, kto nie tylko pyta u zadaje, ale chce mu dać siebie na różnych płaszczyznach. Pokazują uczniom, że nie tylko oni, ale i nauczyciele chcą razem z nimi tworzyć przedstawienia bogate i piękne artystycznie.