MICHAŁ
- Obrazek zabawy na plaży.
a/ Pokaż gdzie?..np. dziewczynka buduje zamek z piasku, chłopiec buduje babki z piasku, chłopiec kopie w piasku, dziewczynka grabi piasek.
b/ Co robi ten chłopiec?………i td. MI. Odpowiada pełnym zdaniem.
C/ Gdzie są dzieci? NA PLAŻY
D/ Co można zbierać na plaży? MUSZELKI
- Na pamięć
LATO, LATO
LATO CZEKA
RAZEM Z LATEM
CZEKA RZEKA
RAZEM Z RZEKĄ
CZEKA LAS
A TAM CIĄGLA NIE MA NAS.
- Licz muszelki, kamyki w zakresie 20 i wskaż tę liczbę.
Pozdrawiam. Beata Szalonka
Temat: Zwierzęta z zoo.
- Co to za zwierzę? Np. lew
Czy lew potrafi pływać? NIE
I td.
2. Jakie zwierzęta potrafią pływać? wymienia
3. Powtórz zdanie: szeroko usta, bez aparatu
Lew jest królem zwierząt.
Tygrys ma czarne paski.
Kangur ma torbę na brzuchu.
Foka je ryby.
Żółw pływa w morzu.
Ryba pływa w morzu.
Słoń ma trąbę.
Żyrafa ma długą szyję.
Pozdrawiam cieplutko. Beata Szalonka
Drogi Michałku.
- Czytaj sylaby z kart pracy. Co mówią dzieci i zwierzątka?
- Nazywaj owady z karty.
- Które owady potrafią latać?
- Który owad gryzie i pije ludzką krew?
- Który owad jest czerwony w czarne kropki?
- Który owad robi miód?
- Karta schowana – jakie znasz owady? (bez ślimaka i dżdżownicy).
- Powtarzaj zdania:
Motyl jest kolorowy.
Mucha lata i bzyczy.
Komar gryzie Olę.
Pszczoła leci do ula.
Żuk chodzi po drzewie.
Biedronka chodzi po liściu.
Mrówka buduje mrowisko.
Całuski dla Michałka, Mamy i Babci.
Beata Szalonka
27.05.2020
Sprzęty elektryczne (nie musicie drukować, może to zostać na komputerze?)
1. M. Co to jest?
2. M. Do czego to trzeba podłączyć? Mi. DO PRĄDU- też z karteczką
3. Co tym się robi?
4. Zamykamy zeszyt.
M. Jakie znasz urządzenia elektryczne ? urządzenia podłączane do prądu?
Mi. Wymienia.
Całuski. Beata Szalonka
19.05.2020
11.05.2020
Drogi Michałku
- Wymień 5:
Naczyń kuchennych:
Owoców:
Mebli:
Przedmiotów z łazienki:
Sprzętów elektrycznych:
Warzyw:
Napojów:
2. PRAWO ? LEWO
* Pokaż prawą:: rękę, nogę, ucho, oko
* Pokaż lewą: stopę, łokieć, kolano
* Co leży po Twojej prawej stronie?
* Co leży po Twojej lewej stronie?
3. Posłuchaj odgłosów i powiedz, jakie to zwierzę:
4. Zaśpiewaj piosenkę pt.? Ciocia Tecia?, naśladując odgłosy zwierząt:
5.05.2020
Michałku.
- Pracuj dalej na przeciwieństwach (stare karty, nowe karty) ? co to jest? Jakie to jest?
- Pokoloruj wszystkie LO na żółto, LA na czerwono, LU na zielono, LI na niebiesko, LE na fioletowo (tylko strona 1 PDF).
PRÓBUJ CZYTAĆ SYLABY Z L PO KOLEI – POWOLI ? Język do góry przy L.
Buziaki. Beata Szalonka – logopeda
29.04.2020
Drogi Michałku. Odpowiadaj na pytania: DOBRZE BY BYŁO, JEŚLI ODPOWIEDZI BYŁYBY NAPISANE NA OSOBNYCH KARTKACH I POKAZYWANE MICHAŁOWI JAKO WSPOMAGANIE DO ODPOWIEDZI.
Jak masz na imię?
Jak się nazywasz?
Gdzie mieszkasz?
Na jakiej ulicy?
Podaj swoją datę urodzenia.
Jak ma na imię Twój Tata?
Jak ma na imię Twoja Mama?
Jak ma na imię Twoja Babcia?
Podaj swoje imię i nazwisko.
Podaj swój adres.
Podaj swoją datę urodzenia.
Recytuj z Mamą KTO TY JESTEŚ
M. pierwszy wers
MI. drugi wers
? Kto ty jesteś?
? Polak mały.
? Jaki znak twój?
? Orzeł biały.
? Gdzie ty mieszkasz?
? Między swemi.
? W jakim kraju?
? W polskiej ziemi.
? Czym ta ziemia?
? Mą Ojczyzną.
? Czym zdobyta?
? Krwią i blizną.
? Czy ją kochasz?
? Kocham szczerze.
? A w co wierzysz?
? W Polskę wierzę.
Zrób kartę pracy ? WYKREŚL RZECZ, KTÓRA NIE PASUJE.
POKOLORUJ TAKIE SAME RZECZY.
M. Zadaje pytania do karty
Pokaż polskie flagi.
M. Co to jest? MI. Flagi
M. Jakiego koloru są flagi Polski? MI. Biało-czerwone
M. Co to jest? MI. Orzeł
M. Jakiego koloru jest orzeł? MI. Biały
M. Co to jest? MI. Mapa Polski
M. Co to jest? MI. Syrenka
MI. Bocian
M. Jak nazywa się Twój Kraj? MI. POLSKA