ROK SZKOLNY 2020/2021

NIEIDEALNA !!!!!

Z okazji Dnia Dziecka Nasi Uczniowie wraz z nauczycielami przygotowali teledysk do wykonanej przez Nich piosenki pt. „Nieidealna”. Posłuchajcie i popatrzcie – wzruszenie gwarantowane !! Dziękujemy Uczniom za udział w przedsięwzięciu oraz jego sprawcom :- Pani Agacie Morawskiej ?, Pani Kamili Szymańskiej ? Panu Szymonowi Blachowskiemu ? za pomysł, zdjęcia, aranżację, przygotowanie Uczniów- Panu Jackowi Szpikowskiemu ? – za teledysk- Panu Grzegorzowi Knychausowi ? – za nagranie dźwięku

WYWIAD Z PAWŁEM BURCZYKIEM

Jak ważna była Szkoła Specjalna w edukacji Ich córki, o absurdalnych stereotypach związanych z autyzmem, o filmie fabularnym, który nakręcą na bazie doświadczeń swojego dziecka i o wielu innych ważnych kwestiach rozmawialiśmy z aktorem Pawłem Burczykiem oraz Jego żoną Olimpią Burczyk. Po wysłuchaniu zapraszamy do odwiedzenia strony https://www.facebook.com/AniolyWdziecznosciDziękujemy za to piękne, mądre ? i energetyczne spotkanie ? !!

FUNDACJA AKTYWNEJ REHABILITACJI

Nowa współpraca z Fundacja Aktywnej Rehabilitacji region wielkopolski. Miło Was gościć w Naszej Szkole ?. Do następnego spotkania ?

„MŁODZI ODKRYWCY”

W ramach innowacji pedagogicznej „Młodzi odkrywcy” uczniowie najmłodszych klas wzięli udział w kolejnych zajęciach, tym razem o kolorach ????. Podczas zajęć poznali barwy podstawowe, dowiedzieli się jak tworzyć barwy pochodne, ale także doświadczyli mieszania farb i tworzenia z nich barw. ?

ROCK AND ROLL

Rock and roll czyli dawka energii dla wszystkich ?. Brawa dla tancerzy ??

SZUKAMY RÓŻNYCH SPOSOBÓW

Doskonalenie umiejętności matematycznych czyli zajęcia rewalidacyjne w innej formie ?

REWALIDACJA

Uczniowie klasy 8a stojąc przed wyborem kierunku dalszej edukacji ?, podczas zajęć rewalidacyjnych mają możliwość zmierzyć się z różnymi działaniami: majsterkowanie, gotowanie czy szycie… nic nie jest im straszne. Pieczołowicie podejmują się wszystkim aktywnościom, niedawno własnoręcznie uszyli igielniki ? .

JEDEN Z WIELU NASZYCH ZDOLNYCH UCZNIÓW

Pięknie śpiewa, ale także pisze swoje teksty???. Dziś Bartek z kl. 8 w piosence RH+ „Po prostu miłość” – pierwszy z trojga Uczniów Naszej Szkoły nominowany do udziału w Festiwalu „Estrada” ?.

DZIEŃ PSZCZOŁY

„Dzień Pszczoły” ???Teatrzyk, zbieranie pyłku do plastra miodu, zagadki, fotobudka z pszczołą i konsumpcja miodów złożyły się na obchody „Dnia Pszczoły”. Dziękujemy pomysłodawczyniom oraz realizatorkom obchodów tego dnia Paniom: Sylwii Czelusta, Marcie Wolf i Beacie Jóźwiak, które ubarwiły dzieciom dzień swoją pszczelą charakteryzacją ? .

FESTIWAL „ESTRADA”

Festiwal „Estrada” – wyniki ???Z wielką przyjemnością ogłaszamy wyniki Festiwalu Piosenki Dziecięcej i Młodzieżowej ESTRADA . Festiwal w tym roku organizowany był on-line. Jury konkursowe wzięło pod uwagę następujące kryteria:- jakość wykonania (czystość intonacyjną, dykcję, rozumienie tekstu)- interpretację prezentowanych utworów – ogólny wyraz artystyczny (pomysłowość prezentacji, aktorstwo i sugestywność, dowcip i poczucie humoru)- ruch sceniczny

I MiejsceTomasz Rojewski z piosenką ?Śmiechu mój?Specjalny Ośrodek Szkolno-Wychowawczy Nr 1 im. Janusza Korczaka

II MiejsceKarolina Chłosta , Marta Sicińska z piosenką ? Czy ten Pan i Pani ?? Specjalny Ośrodek Szkolno-Wychowawczy im. Świętego Mikołaja w Kole

III MiejsceEwa Janas z piosenką z piosenką ?Odmień swój los? Zespół Szkolno-Przedszkolny w Kokaninie

Wyróżnienia otrzymują:- Kamil Winiecki z piosenką z piosenką ?Była sobie żabka mała? Specjalny Ośrodek Szkolno-Wychowawczy im. Świętego Mikołaja w Kole– Zespół ? Cztery osiem L? z piosenką ? Proste jak dwa razy dwa? Zespół Szkół Specjalnych w Warcie– Zespół ? Rapozet? z piosenką ? Nasze ręce? Zespół Szkół Specjalnych w Warcie– Paulina Kaniewska z piosenką ? Pięknie żyć? Szkoła Podstawowa Specjalna nr 19– Bartłomiej Korko z piosenką „Po prostu miłość” Podstawowa Specjalna nr 19

DZIEŃ GODNOŚCI

Realizacją zespołowej „Gry terenowej” zaznaczyliśmy dziś „Dzień Godności Osób z Niepełnosprawnością Intelektualną”. Był rzut kaloszem, imienna krzyżówka i wiele innych ciekawych aktywności-podsumowując zabawa była przednia ?. Dziękujemy wychowawcom Zespołów Edukacyjno-Terapeutycznych za zaangażowanie, a Radzie Rodziców za przekazanie słodkości ? zespołom klasowym i rewalidacyjno-wychowawczym ?.

MUZOGRAMY

Podczas lekcji muzyki uczniowie kl.6a pracowali metodą, która zawiera w sobie elementy ćwiczeń grafomotorycznych, logorytmicznych, terapii ręki oraz aktywnego słuchania muzyki – to MUZOGRAMY czyli odpowiednio uszeregowane znaki graficzne, opracowane do konkretnego dzieła muzycznego i kreślone schematycznie zgodnie z jego przebiegiem ?.

DRUŻYNA ENERGII

Zaliczamy zadania sportowe w ramach wejścia do programu Drużyna Energii? . Zobaczcie jak wspaniale radzą sobie Nasi z ćwiczeniem „Bieg w miejscu” . Jak zawsze dają z siebie wszystko !! ???. Zobaczcie, ile w nich radości i uśmiechu ? Przypominamy, że Nasza Szkoła znalazła się wśród 100 najlepszych , wybranych do programu Drużyna Energii. #DruzynaEnergii4

Mija 230 lat od momentu uchwalenia przez Sejm Czteroletni (zwanym Sejmem Wielkim) pierwszego w Europie, drugiego na świecie, niezwykle doniosłego aktu prawnego kształtującego polską demokrację. 3 maja 1791 r. po burzliwej debacie sejm przez aklamację przyjął ustawę rządową regulującą organizację władz państwowych oraz prawa i obowiązki obywateli.
Ten wzniosły akt prawny, już w preambule, definiował okoliczności i zmiany jakie Konstytucja 3 Maja wnosiła formując demokratyczny ustrój polityczny Rzeczypospolitej. 

PRZYJAŹŃ NA WAGĘ ZŁOTA

Podczas wielu lat kształcenia w Naszej Szkole Uczniowie mają możliwość poznania kolegów i koleżanek z różnych klas, zawierają przyjaźnie, zdarzają się nawet miłości ? . Relacje, które nawiązują w szkole, również po jej skończeniu są „pielęgnowane”, co świadczy o ich wadze ?

Kondycja, to ważna rzecz

Zanim wyjedziemy na ścieżki rowerowe szlifujemy kondycję i trenujemy w szkole ? . Rowery trójkołowe Fundacja Eco Textil służą Naszym Uczniom ?. Dziękujemy ?#FundacjaEcoTextil

Alpakoterapia

Alpakoterapia czyli bliskie spotkania z Naszymi alpakami ???Alpaki Cudaki dziękujemy ?. Zawsze miło spędzamy z Wami czas, dzięki Wam przełamujemy bariery kontaktu, pokonujemy lęki i cieszymy się z Waszej obecności ?

„Świetliczaki”

Wielkimi krokami zbliżamy się do zakończenia realizacji programu MegaMisja Fundacja Orange do którego zostaliśmy wybrani spośród 1800 placówek z całego kraju. Ostatnio w ramach zajęć „Świetliczaki” uczyły się jak prawidłowo przygotować stanowisko komputerowe ?, poznali przy tym język komputera. Cieszymy się z możliwości udziału w tym projekcie, ponieważ poza wiedzą i nowymi umiejętnościami uczniowie zdobyli wiele nagród dla szkoły, w tym tablet, zestawy kreatywne ? , gry edukacyjne ?, audiobooki ? i książki. Liderem projektu w Naszej Szkole jest Pani Beata Jóźwiak ? , która realizuje go wraz z Panią Anną Tkacz ? .

Nasza szkoła, to indywidualne podejście …

Indywidualizacja pracy w każdej sferze rozwoju Ucznia ?Również podczas zajęć z wychowania fizycznego nauczyciele indywidualizują metody pracy względem potrzeb Ucznia. Poniżej Pani Marta Szymanowska i zajęcia z Lenką ? …, a w ich trakcie ćwiczenia usprawniające ruchowo wraz z elementami Integracji Sensorycznej.

Palce lizać…

Chałka – to efekt pracy kolejnego koła rozwijającego zainteresowania. Uczestników koła „Palce lizać” gościnnie odwiedziła Patrycja ?

„Dzień Ziemi” w naszej szkole…

Obchody „Dnia Ziemi” ? miały miejsce dziś również w zespołach klasowych ? . Także Uczniowie jednego z Zespołów Edukacyjno-Terapeutycznych poświęcili czas tematyce proekologicznej. Pamiętajmy o niej wszyscy ?

„Dzień Ziemi” w świetlicy skolnej

Dziś również poranne zajęcia świetlicowe odbyły się pod znakiem ekologicznych treści. Uczniowie praktycznie doświadczali tematu segregacji śmieci oraz wsadzili kwiaty ??? , które później przesadzą do szkolnego ogrodu ? .

Młodzi Odkrywcy

Nasi Uczniowie mogą rozwijać swoje chemiczne zainteresowania w ramach koła ” Młodzi odkrywcy „, które prowadzi nauczyciel chemii Pani Monika Strzelecka ? . Na ostatnich zajęciach Uczniowie wzięli pod lupę jajka ??? . Badali, które jajko obraca się szybciej: surowe czy ugotowane i dlaczego ? Poznali sposób na sprawdzenie jego świeżości, ale także szukali odpowiedzi na pytania: dlaczego ? pływa w słonej wodzie a w słodkiej tonie; dlaczego po kąpieli w occie traci skorupkę? Jak to jest możliwe, że jest w stanie się przecisnąć przez mały otwór butelki, po uprzednim wyrzuceniu do niej zapałki ?.

NASZE GRONO

Poznajcie Nas bliżej ? Grono pedagogiczne Naszej Szkoły to 58 specjalistów z zakresu kształcenia specjalnego. Każdy nauczyciel posiada wiedzę, doświadczenie, umiejętności oraz kompetencje, które są podstawą do pracy z bardziej wymagającymi dziećmi. Dziś pierwsza część Naszego zespołu. Szczegóły na stronie: http://sps19.kalisz.pl/index.php/o-nas/grono-pedagogiczne/

___________________________________

Opracowanie: Elżbieta Wydmańska i Katarzyna Kulińska

____________________________________

Opracowanie: Magdalena Majchrzak

____________________________________

ŚWIĄTECZNA BABKA

Opracowała: Magdalena Majchrzak

KUBA

Kuba – swoim śpiewem zawsze porusza i wzrusza ???. W Naszej Szkole każdy Uczeń uwierzy w siebie… Posłuchajcie do końca ?Kuba – swoim śpiewem zawsze porusza i wzrusza ???.W Naszej Szkole każdy Uczeń uwierzy w siebie ??.Posłuchajcie do końca ?.Właśnie to nagranie wysyłamy na „Festiwal Zaczarowanej Piosenki” Anny Dymnej i … trzymamy kciuki !!Akompaniament: Pan Szymon Blachowski ?

Nasi Wspaniali

Pamiątkowe zdjęcie ? otrzymał każdy Nasz Uczeń oraz członkowie z Grupy Wsparcia „Przystań”, którzy wzięli udział w zeszłorocznej wiosennej sesji ? . Cieszymy się , że mimo ograniczeń przy trzecim podejściu udało się Nam wraz z Kalisz. Dopisz swoją historię. zorganizować wystawę, która dostępna jest w Galeria Amber do 25 marca ?. Warto ją zobaczyć !!Dziękujemy serdecznie autorce zdjęć – Karolinie Bazan ? za wspólne chwile i piękne kadry ?… te zostaną z nami na zawsze ?

Obraz muzyką malowany w wykonaniu 6b

Powitanie Wiosny

Oficjalne powitanie WIOSNY odbyło się dzięki wychowawczyniom ze szkolnej świetlicy, które zorganizowały to wydarzenie ?. Przy tej okazji pozdrawiamy Panią Iwonkę ?, za którą bardzo tęsknimy ? . Życzymy Pani zdrowia i liczymy, że szybko wróci Pani do formy i do Nas ??? !!!

GARNCARSTWO

Nasze nauczycielki Pani Agata i Pani Kamila odbyły szkolenie warsztatowe z zakresu garncarstwa, ceramiki i toczenia na kole. Szkolenie przeprowadziła Pani Ewa Skarzynska Pottery with passion?, która zaczęła swą przygodę z gliną 7 lat temu w Stanach Zjednoczonych. Obecnie prowadząc zajęcia z toczenia na kole i innych technik ceramicznych pragnie zarazić swoją pasją do gliny mieszkańców Kalisza skąd pochodzi.Pani Kamila i Pani Agata będą realizatorkami innowacyjnego programu, który Nasza Szkoła tworzy wraz Fundacja Bread of life Kalisz??. Projekt dedykowany będzie dorosłym osobom niepełnosprawnym, a jego start planujemy na wrzesień tego roku ?.

Światowy Dzień Zespołu Downa

Symboliczne, szkolne obchody „Światowego Dnia Zespołu Downa”. Uczniowie w swoich klasowych zespołach przygotowali kolorowe skarpetki, ? które następnie rozwiesili przed Naszą Szkołą ???

„Mały odkrywca” innowacja pedagogiczna

W ramach zajęć innowacji pedagogicznej „Mały odkrywca” ? najmłodsi uczniowie klas I-III poznali środowisko, z którego pochodzą rośliny, dowiedzieli się także co jest im potrzebne, żeby urosły ?. Przygotowali pojemniki oraz zasiali: bazylię, pietruszkę, owies oraz rzeżuchę ?. Teraz bacznie będą obserwować i z niecierpliwością wyczekiwać pierwszych kiełków. ???

Wystawa Galeria Amber

Zdążyliśmy przed zamknięciem ???Specjalnie dla Was ? Już jest długo wyczekiwana wystawa z okazji „Światowego Dnia Zespołu Downa” ?. Celem wystawy jest pokazanie wszechstronnych pasji i zainteresowań tych wspaniałych Osób ??. Projekt zrealizowaliśmy dzięki współpracy z Kalisz. Dopisz swoją historię.?. Piękno Bohaterów w wyjątkowych kadrach uchwyciła Karolina Bazan ?.Wystawa dostępna do 25 marca. Gorąco zapraszamy ?

Zajęcia rewalidacyjno-wychowawcze

Zajęcia rewalidacyjno-wychowawcze w ramach których Ania przedstawia swoją Rodzinę ??. Poznajcie ich ????

Zajęcia rozwijające kreatywność

Zajęcia rozwijające kreatywność w jednym z Zespołów Edukacyjno-Terapeutycznych. Nie tylko uczniom marzy się wiosna… ???

Młodzi odkrywcy

W Naszej Szkole uczniowie mogą rozwijać swoje zainteresowania. Jedną z form to umożliwiających jest koło „Młodzi Odkrywcy” dla pasjonatów chemii. Podczas ostatnich zajęć koła uczniowie wzięli pod lupę wodę z różnych źródeł?. Badali jej właściwości, temperaturę i zawartość soli magnezu i wapnia oraz azotanów i azotynów ?.

Marzanna

Nasza szkolna świetlica zawsze tętni życiem?. Dzieci czynnie angażują się w wiele aktywności, które organizują dla nich wychowawczynie ?. Poza odpoczynkiem, zabawą, odrabianiem lekcji uczniowie podejmują wiele wspólnych, tematycznych aktywności ?. Obecnie przygotowują Marzannę, by oficjalnie móc powitać Wiosnę ???Dla przypomnienia świetlica dostępna jest dla Naszych Uczniów w godzinach 7.00-17.00.

Wizyta pełna wrażeń

Dziś odwiedzili nas wieloletni Przyjaciele : Państwo Agnieszka i Arkadiusz Wdowczyk wraz ze swoimi uroczymi pieskami z Hodowla Buldogów Francuskich Planeciaki. Rozkochały nas w sobie : Michael?, Kiara?, Bonita? i Nala?. Jakby tego było mało dodatkową atrakcją od Naszych Gości, była przepyszna pizza ? z Pizza Planeta, którą ugościli Naszych Uczniów. A teraz UWAGA-INFORMACJA DNIA ??Właściciele piesków doceniając Nasze wszechstronne działania ukierunkowane na Uczniów przekazali, że …??jeszcze w tym roku podarują pod opiekę Naszej Szkoły pieska z najbliższego miotu, obejmując tym samym patronat nad jego wychowaniem????. Poszerzymy nasz szkolny zwierzyniec? .Będzie się działo ???.

Wystawa 18-25 marca Galeria Amber

21 marca obchodzić będziemy „Światowy Dzień Zespołu Downa”????. W ramach obchodów zapraszamy na wyjątkową wystawę zdjęć „Mam chromosom-mam marzenia”. Wystawę będzie można obejrzeć w Galeria Amber w dniach 18-25 marca ?. Kalisz. Dopisz swoją historię. Szkoła Podstawowa Specjalna nr 19

Zapraszamy do naszej placówki

5A w utworze CLEO „Kocham”

Na deszczowy i chłodny wieczór proponujemy gorące rytmy ??. Utwór CLEO „Kocham” w wykonaniu klasy 5a ???

Wygibasy….

Takiej energii na weekend życzymy ???

HORITERAPIA

Uczniowie dwóch Zespołów Edukacyjno-Terapeutycznych w ramach hortiterapeutycznych działań wykonali pierwsze w tym roku prace w ogrodzie. Obcinali drzewka i suche trawy, z których później wykonali wiosenną dekorację do klasy.

„Pięknie żyć” z dedykacją dla Bartka

W piosence i tańcu ????„Pięknie żyć” czyli Paulina i Krystian z dedykacją dla kolegi z klasy ?.Bartek, wracaj do zdrowia ?

Zimowe czytanie”

Zajęcia kółka czytelniczego z tematem przewodnim „Zimowe czytanie”. Poza czytaniem dzieci tworzyły bałwanki ?? rzucały się śniegowymi kulami ??, a przy tym wszystkim wspaniale się bawiły. Dziękujemy Paniom: Sylwii Czelusta ? i Marcie Wolf ? za pomysłową oprawę każdych zajęć. ?

Zwierzaczki z Naszej szkolnej paczki”

W ramach realizowanej przez Nas innowacji pedagogicznej „Zwierzaczki z Naszej szkolnej paczki” w poniedziałek 15 marca zawitają do Nas przecudne buldogi francuskie ?: Michael ?, Kiara ?, Bonita ? i Nala ?. Z niecierpliwością odliczamy dni do tego spotkania ???.

Zebry, pantery, futrzaki i inne zwierzaki

Kolejne laury dla Naszych Uczniów ???Tym razem Antonina i Adrian wspólnie wykonali pracę na konkurs plastyczny „Zebry, pantery, futrzaki i inne zwierzaki” ???? organizowany przez Młodzieżowy Dom Kultury w Kaliszu. Dziś dostaliśmy informację , że ta piękna praca została nagrodzona spośród. Gratulujemy laureatom oraz Pani Annie Tkacz, pod której opieką uczniowie wykonali pracę konkursową ????. Cieszymy się, że praca Tosi i Adriana znalazła uznanie w oczach jury gdyż była jedną z ponad 600, które wpłynęły na konkurs.

Nasi wspaniali mężczyźni

Od samego rana cudowni chłopcy ze świetlicy szkolnej ? życzą Paniom……

8 marca

Dla wszystkich 149 Kobiet w szkole – uczennic, nauczycielek, Pań pracujących w szkolnej administracji i obsłudze… To piękny i nadzwyczaj miły dzień, za który dziękujemy męskiej części Naszej Szkoły ????

Instrumentalnie

Klasykę też czujemy ???Klasa 6a instrumentalnie ?

6 marca – Europejski Dzień Logopedy

W Naszej Szkole mamy 5?? wspaniałych Pań logopedek, które pracują z uczniami w zakresie rozwoju oraz usprawniania mowy czynnej i biernej. Praca logopedy jest bardzo wszechstronna: między innymi wykonuje on masaże sfery orofacjalnej, pracuje z uczniem nad wywoływaniem głosek, poszerza zasób słownictwa, w zależności od możliwości i potrzeb ucznia wykorzystuje w pracy AAC-systemy wspomagające rozwój mowy i komunikacji. Praca logopedy wymaga ogromnej wiedzy i wszechstronnych umiejętności – to w połączeniu z doświadczeniem Naszych logopedek stanowi bazę do sukcesów Naszych Uczniów ??.Tych dzisiaj życzymy : Pani Beacie ?, Pani Marcie ?, Pani Magdzie ?, Pani Joli ? i Pani Ani ?. Poniżej fragment zajęć rewalidacji logopedycznej – wprowadzanie PCS z kategorii „Zima/Ubrania”.

„Dom w którym mieszkam”

„Dom w którym mieszkam” ? czyli zajęcia rozwijające kreatywność w Zespole Edukacyjno-Terapeutycznym kl.5-6 c.?

„Nauczmy się żyć obok siebie” w wykonaniu Kuby

Nie do wiary, że to pierwsza lekcja nauki piosenki… ???. Posłuchajcie Kuby do samego końca… Dziś w repertuarze Zbigniewa Wodeckiego „Nauczmy się żyć obok siebie” ??

„Ziarnem malowane…”

Obrazy „ziarnem malowane” ? czyli hortiterapia w ramach zajęć rozwijających kreatywność w klasie 7 G Zespołu Edukacyjno-Terapeutycznego ?

Podróżujemy

W klasie 5a na lekcji języka polskiego opracowaliśmy ofertę biura podróży. Julka i Weronika zachęcały do odwiedzenia Wieliczki, Krystian i Adrian pokazali nam Gdańsk, Wiktor i Tadziu zaprosili nas do Włoch, a Fabian i Kacper zachęcali do zobaczenia Zamków Dolnego Śląska, ale podczas wycieczki rowerowej. Oto efekty pracy zespołowej ?

Oprogramowanie „Mówik”

Zajęcia rewalidacyjno-wychowawcze i pierwsze próby komunikacji z wykorzystaniem oprogramowania „Mówik” ???

Umiejętności komunikacyjne w języku angielskim

Język angielski w 4a i kształtowanie umiejętności komunikacyjnych ?

Muzyka budzi talenty…

Radość występujących dzieci gwarantem uśmiechu, a często i wzruszenia odbiorcy ? . Wspaniali ?

Język angielski – klasa III

Klasa III – poznajemy smaki ?, zapachy ? rozpoznajemy ? potrawy, warzywa i owoce ???? a wszystko… po angielsku ? !!

„Od uprawy do potrawy”

Wygraliśmy II miejsce w ogólnopolskim konkursie TESCO ???Zadaniem konkursowym było zilustrowanie piosenki Majki Jeżowskiej ?Od uprawy do potrawy? i przygotowanie kolażu pokazującego dobre praktyki i sposoby zapobiegania marnowania żywności ??. Nasz szkolny klub „Asy zdrowej klasy” podjął się tego zadania i wygrał bon do TESCO o wysokości 1??0??0??0??? . http://www.oduprawydopotrawy.pl/strefa-dla-nauczyciela/rozstrzygniecie-konkursu-rysuje-nie-marnuje/

Mega Misja Fundacja Orange

Zajęcia w ramach realizacji wygranego, konkursowego programu Mega Misja Fundacja Orange? Tym razem „Świetliczaki” zajmowały się analizą emocji ?? , odgrywały scenki społeczne, rozmawiały także o empatii i przyjaźni ?

Uczenie przez doświadczenie

Dzisiaj członkowie kółka chemicznego” Młodzi odkrywcy „badali właściwości cieczy nieniutonowskiej . Uczniowie ochoczo sprawdzali czy ten ” inteligentny ” płyn może być zarówno cieczą jak i ciałem stałym . Jego cecha charakterystyczną było to, że twardniał pod wpływem nacisku . Młodzi odkrywcy przekonali się, że przy mocnym uderzeniu dłonią o jego taflę, płyn twardnieje i stawia opór. Natomiast przy delikatnym władaniu dłoni, płyn stawał się cieczą i przepływał między palcami. Byli zaskoczeni, że chwytając szybko ciecz i obracając ją energicznie – można utworzyć z niej kulkę. Jednak zaraz po zaprzestaniu czynności ugniatania, ciecz rozlewała się i przelewała przez palce. Uczniowie poprzez zabawę przekonali się o jej magicznych właściwościach ?

Z TAKIM DYRYGENTEM SĄ W STANIE ZAGRAĆ WSZYSTKO

Marsz z opery „Carmen” Georga Bizeta w wykonaniu chłopaków z dwóch Zespołów Edukacyjno-Terapeutycznych. ?

#KaliszwSercu

#KaliszwSercu ? to projekt, w którym rozmówcy opowiadają przed kamerą co ich zdaniem ważnego i pięknego jest w Naszym mieście. Trisha i Brian Rollo z partnerskiego miasta Preston opowiadając za co kochają Kalisz wspominają też Naszą Szkołę !! To dla Nas ogromne wyróżnienie ?, radość i wzruszenie ? . Cieszymy się, że Nasza praca jest doceniana nie tylko przez dzieci i rodziców, ale także osoby, które miały okazję być w Naszej Szkole i poczuć jej klimat…. ? . #KaliszwSercuKalisz. Dopisz swoją historię.

W dziennikarskim ujęciu

Dzisiejsze wydanie „Życia Kalisza” – 24 lutego 2021 r. ?

Z życia Naszych królików

???W ramach realizacji rodoterapii (terapii gryzoniami) zamieszkały u Nas ??? króliczki : Tuliś, Lilly oraz Tusia. Opiekę nad nimi sprawują dwa Zespoły Edukacyjno – Terapeutyczne oraz klasa 6a. Uczniowie dbają o zwierzaki ?, a te dzięki nim mają się bardzo dobrze: są karmione, dzieci czeszą je jak również czyszczą im szkolne klatki. Króliczki odwzajemniają się ciepłem, dzięki czemu dzieci pokonują bariery lekowe, chociażby ze względów sensorycznych…futerko królika oraz jego bliskość jest tego przyczynkiem ?. Królik to wspaniały towarzysz i przyjaciel Naszych Uczniów ?, który pomaga kształtować odpowiednią postawę względem zwierząt.

HORITERAPIA

Hortiterapia – przygotowania do wiosny w ogrodzie ???Mini szklarenki i doniczki rozchwytywane są przez zespoły klasowe. Szczypiorek, zasiana papryka czy aksamitki…to początek naszych ogrodniczych poczynań związanych z przygotowaniem do wiosny w ogrodzie. Uczniowie Zespołów Edukacyjno-Terapeutycznych oraz uczestnicy Zespołów Rewalidacyjno-Wychowawczych sieją, sadzą, ale też dbają o rozwój roślin ????

Z energią wkraczamy w nowy tydzień !!!

Jest MOC czyli energetyczny początek tygodnia ???W swoim tempie , w indywidualnym rytmie…potrafi tak ktoś? ?Nasi !!!! ??

Innowacja pedagogiczna „Mały odkrywca”

Najmłodsi uczniowie klas I-III na ostatnich zajęciach z zakresu innowacji poznawali stany skupienia wody ??? . Przekonali się na własnej skórze, że dłoń zanurzona w kostkach lodu znacznie się ochłodziła w przeciwieństwie do tej ubranej w ciepłą rękawiczkę. Poza tym obserwowali ? śnieg, który po rozpuszczeniu wcale nie był taki biały i czysty ?.

Wychowanie fizyczne

Wychowanie fizyczne…można i tak !! ????????????Na lekcjach wychowania fizycznego nie tylko biegamy i gramy w piłkę, ale również wykorzystujemy najnowsze technologie. Poza tym przy obsłudze programu ćwiczeniowego musieliśmy wykazać się znajomością języka angielskiego: Pani Marta -nauczycielka języka angielskiego z pewnością byłaby z Nas dumna ?. To były bardzo aktywizujace zajęcia – Nasi nauczyciele W-F-u zawsze organizują Nam atrakcyjne formą i przebiegiem zajęcia ???.

„Tańcowała igła z nitką…”

„Tańcowała igła z nitką” ????, czyli jak połączyć przyjemne z pożytecznym. Tym razem podczas zespołowych zajęć rewalidacyjnych uczniowie z klasy 6b, wykazali się nie lada talentem. Projektowali, mierzyli, wycinali, zszywali, wypychali… po to by na koniec powstały piękne, własnoręcznie uszyte poduszki ?. Gratulujemy pomysłowości i cierpliwości ?.

„Tańcowała igła z nitką” ????, czyli jak połączyć przyjemne z pożytecznym. Tym razem podczas zespołowych zajęć rewalidacyjnych uczniowie z klasy 6b, wykazali się nie lada talentem. Projektowali, mierzyli, wycinali, zszywali, wypychali… po to by na koniec powstały piękne, własnoręcznie uszyte poduszki ?. Gratulujemy pomysłowości i cierpliwości ?.

Zespół Edukacyjno-Terapeutyczny

Edukacja, zabawa i nie tylko koleżeńskie interakcje ?. Uczniowie jednego z młodszych Zespołów Edukacyjno-Terapeutycznych ?

Koło językowo-muzyczne

Uczymy się poprzez zabawę, rozwijamy zainteresowania czyli koło językowo-muzyczne ? dla uczniów Zespołu Edukacyjno-Terapeutycznego ?

„Bądź szczęśliwy”

Zgodnie z tytułem piosenki każdy z nas z pewnością będzie gdy wysłucha utworu w wykonaniu kolejnego, szkolnego talentu-Kuby ?, który pomimo ograniczeń całym sobą czuje muzykę…co widać, słychać i czuć ???

„Biały czwartek”

Dziś w naszej szkole odbyła się kolejna odsłona „Kolorowych dni” czyli biały czwartek. Wszyscy chętni uczniowie pod okiem swoich kreatywnych wychowawców przygotowywali białe potrawy. Były budynie, popcorn, banany, krakersy z białym serkiem na słodko i wytrawnie i wiele, wiele jeszcze innych białych smakołyków ?. Oczywiście jak na biały (zimowy) dzień przystało nie mogło zabraknąć wśród nas białego zimowego gościa ?Poznajecie kto to ??

„Za krokiem krok”

Klasa 6a w młodzieżowych klimatach ???. Tym razem „Za krokiem krok” z repertuaru CLEO ?.

„Palce lizać”

A może beziki ? ???Tym razem pasjonaci kulinariów w ramach kółka kulinarnego „Palce lizać” samodzielnie wykonali beziki wykorzystując pozostałe białka od wcześniej robionych przez nich pączków ? . Uśmiech i gospodarskie podejście to dewiza chłopaków ! ???O pracach na pączkami napiszemy następnym razem ?

Wszechstronny rozwój

Na lekcji wychowania fizycznego ? dbamy przede wszystkim o wszechstronny rozwój uczniów. W filmowym skrócie klasa 5a w akcji ? !

Pokaż mi, a zapamiętam….

Naszych uczniów obowiązuje ta sama podstawa programowa co rówieśników w szkole ogólnodostępnej ?. Nasi nauczyciele dostosowują metody i formy pracy do indywidualnych możliwości dzieci stosując wiele różnorodnych, w tym także aktywizujących metod , a te ułatwiają uczniom przyswojenie treści. Małe grupy klasowe umożliwiają każdemu z nich pełne i aktywne uczestnictwo w doświadczeniach i proponowanych przez nauczyciela projektach. Zajrzeliśmy ostatnio do uczniów klasy 8 a – na lekcję chemii , podczas której poznawali skład gazu ziemnego oraz jego właściwości. By lepiej zapamiętać i opanować materiał z tego zakresu budowali modele cząsteczek.

Wychodzimy naprzeciw oczekiwaniom i potrzebom naszych Uczniów

Nasi Uczniowie otrzymują od Nas poczucie bezpieczeństwa, radość z codziennych sukcesów ? , możliwość rozwijania – także zainteresowań, jednym słowem szansę w szerokim kontekście ? .

Walentynki raz jeszcze

Walentynki raz jeszcze ???Tym razem wychowawczynie świetlicy : Pani Iwonka i Pani Ania wraz z Paniami Kasiami i Marzenką zaprosiły uczniów do walentynkowej zabawy. W szkolnej świetlicy gościły uczniów, dla których zorganizowały wiele atrakcji ? : były tańce-wygibańce ??, walentynkowa kawiarenka ?, zabawy integracyjne i Foto-budka” ?. W szkolne obchody wpisała się także coroczna akcja Samorządu Szkolnego „Poczta Walentynkowa” ? . Kochamy wszystkich Naszych Uczniów ? okazując im to codziennie , jednak tego dnia daliśmy szczególny tego wyraz ???

Wielkie Serce od Dobrych Serc

Właśnie dziś -14 lutego mija rok od kiedy przed Naszą Szkołą stanęło pierwsze w Kaliszu SERCE – pojemnik na plastikowe nakrętki. Pani dyrektor poszukiwała osób, które zechcą taki pojemnik nam przekazać. W ciągu miesiąca z pomocą Pana Bogusława Monczyńskiego oraz realizatorów – kaliskich radnych: Pani Barbary Oliwieckiej i Pana Piotra Mrozińskiego przed szkołą właśnie w Walentynki stanął wymowny kształtem pojemnik. Od tego czasu udało się napełnić 1??2?????? serc – tym samym zebrać ok. 2 ton korków, a te zbieramy dla Naszego Ucznia – Ksawerego ? . Kilka serc przekazaliśmy także dla malutkiej Sandry ?? wspierając tym samym zbiórkę środków na niezbędny dla Niej lek. Akcja zbiórki korków ma także proekologiczny i integracyjny wydźwięk – zbierają wszyscy: pracownicy, uczniowie, rodzice, mieszkańcy Kalisza, ale także ościennych miejscowości,. Serdecznie dziękujemy wszystkim za aktywizację i wsparcie Naszych działań ?. W ciągu kolejnych miesięcy pojemniki ? pojawiły się także przed innymi kaliskimi szkołami : Szkoła Podstawowa nr 18 w Kaliszu? , Szkoła Podstawowa Nr 6 W Kaliszu? , Szkoła Podstawowa nr 8 w Kaliszu? , Szkoła Podstawowa Nr 3 w Kaliszu? dzięki czemu pomocą objętych jest wiele więcej dzieci. Warto pomagać ???????

Zespół Edukacyjno-Terapeutyczny

Młotkiem stukali, gwoździe przybijali i piękne serca wydziergali . Mocną stroną chłopaków z Zespołu Edukacyjno-Terapeutycznego jest wszechstronność ? – nie dość, że gotują i pieką usprawniając swoje umiejętności podczas zajęć kółka kulinarnego ?, to do tego, w ramach zajęć rozwijających kreatywność, usprawniają typowo techniczne umiejętności ?.

14 luty – W a l e n t y n k i

WALENTYNKI

Walentynki ???? w sportowej odsłonie Dziękujemy nauczycielom wychowania fizycznego – Paniom: Marcie, Monice, Bogusi oraz Panu Hubertowi, którzy zaprosili wszystkich uczniów szkoły na zorganizowane przez nich „Sportowe Walentynki” ? . Jak zawsze Nasi nauczyciele zadbali o wystrój hali oraz wspaniałą atmosferę ?…a to wszystko z miłości do Naszych Uczniów ????

„Tłusty Czwartek”

Wyśmienite pączki ?trafiły dziś w Nasze rączki oraz puste brzuszki – brzuszki łakomczuszki ? 150 tych pyszności dało dziś dzieciom duuuużo radości ?Radzie Rodziców za nie dziękujemy ?, że o Nas myślicie zawsze czujemy ??? !!!

Może być zdjęciem przedstawiającym deser

„Bądź szczęśliwy”

Ta swoboda wyrażania muzyki, ale i związanych z nią emocji…Męska sekcja instrumentalna w wymownym utworze „Bądź szczęśliwy” ?. W Naszej Szkole jak widać uczniowie szczęśliwi są ???

„Dance Monkey” czyli karnawałowe rytmy

Ucząc się i bawiąc muzyką ? uczniowie uczestniczą w innowacyjnych zajęciach według autorskiego programu Pana Szymona Blachowskiego ???.

Palce lizać …

Uczestnicy koła kulinarnego „Palce lizać” ?tym razem podczas zajęć wykonali owocową sałatkę ????. Chłopcy w dużej mierze wiele kulinarnych aktywności podejmują praktycznie już samodzielnie ?. Wspaniali kucharze ?????

Klasa 5a muzykuje pod batutą nowego dyrygenta ???

Taneczno-instrumentalne improwizacje ?????

Jakość, kreatywność, profesjonalizm !

Nasz kadra to jakość , kreatywność i profesjonalizm !! ? Z dumą informujemy o publikacji artykułu autorstwa Naszych nauczycielek : Pani Marty Wolf ? i Pani Sylwii Czelusty ? w periodyku „Bliżej Biblioteki” wydawanym przez PBP Książnica Pedagogiczna im. A. Parczewskiego w Kaliszu . Panie opisały swój pomysł i realizację zaproponowanej przez siebie akcji pt. „Czytanie na ekranie”, którą realizowały dla Naszych Uczniów podczas zdalnego nauczania wiosną 2020 roku. Pokazały, że taka forma biblioterapii jest wspaniałym przykładem dobrej praktyki ? . Panie otrzymały także zaproszenie do stałej współpracy w tworzeniu periodyku. ? . Gratulujemy ??????

Nasze szkolne muzyczne talenty

Z serii „Odkrywamy talenty” ?. Bez znajomości nut, bez podpowiedzi w formie kolorowych sekwencji…po prostu gra ze słuchu ? . Pamięć słuchowa absolutna !! Adam w instrumentalno-wokalnym duecie z Panią Justyną. ?

Nauka przez zabawę

Jak zrobić sztuczny śnieg ? Uczniowie oprócz tej umiejętności , dowiedzieli się , iż istnieją substancje które bardzo mocno wiążą wodę . Obserwowali tą właściwość podczas zajęć koła „Młodzi odkrywcy” , tworząc powoli „śnieg”. Skoro powstał biały puch to musiał powstać też bałwanek ?

Współczesna kobieta, współczesny mężczyzna

Jaka jest współczesna kobieta, jaki jest współczesny mężczyzna ?Podczas zespołowych zajęć rewalidacyjnych, na te właśnie pytania, próbowali dziś odpowiedzieć uczniowie klasy 6B. Metodą ” Burzy mózgów” udało się określić i zapisać całkiem pokaźną liczbę cech ? . Warto zanalizować opisy ?.

Podsumowanie Wigilia na kaliskim rynku

Dziś Nasza Uczennica Sylwia wraz ze swoim tatą odebrała symboliczny czek na kwotę ponad 5.000 zł. Dzięki otrzymanym środkom będzie mogła teraz zrealizować tak bardzo jej potrzebną rehabilitację ?. Cieszymy się, że organizując licytacje wraz ze szkolnymi Przyjaciółmi mogliśmy dołożyć cegiełkę, by dziś móc cieszyć się z tak pięknego finału akcji ??

Może być zdjęciem przedstawiającym 2 osoby, ludzie stoją i tekst

Zajęcia rewalidacyjno-wychowawcze

Zajęcia rewalidacyjno-wychowawcze – ćwiczenia komunikacji alternatywnej ?. Brawa dla Ani ???

Tablety Cyfrowa Szkoła Wielkopolska 2020

Cieszymy się ogromnie bowiem otrzymaliśmy 2??5?? tabletów w ramach Projektu Samorządu Województwa Wielkopolskiego pn. „Cyfrowa Szkoła Wielkopolska 2020”, realizowanego przez Ośrodek Doskonalenia Nauczycieli w Poznaniu w ramach WRPO na lata 2014-2020. Otrzymany sprzęt oczywiście wpłynie na podniesienie kompetencji Naszych Uczniów i Nauczycieli ? .

Integracja Sensorycza???

W naszej szerokiej ofercie terapeutycznej oferujemy zajęcia Integracji Sensorycznej. Terapia SI polega na?ukierunkowanej zabawie ? to gama atrakcyjnych ćwiczeń i aktywności proponowanych dziecku, która ma wyzwalać konkretne reakcje sensoryczne. Ćwiczenia są dostosowane do poziomu rozwojowego , nie są zbyt łatwe ani zbyt trudne, gdyż jest to świadoma terapia sukcesu dziecka ???.W szeregach Naszej specjalistycznej kadry mamy pięcioro Terapeutów Integracji Sensorycznej.

Kreatywne planowanie ruchu???

Uczniowie Zespołu Edukacyjno-Terapeutycznego i ich kreatywne planowanie ruchu ??, w tym także ćwiczenia rytmiczne i orientacji w schemacie ciała ?

Koło językowo-muzyczne

Forma zabawy koła językowo-muzycznego ułatwia przyswajanie języka angielskiego uczniom Zespołu Edukacyjno-Terapeutycznego, ale także wspiera w pokonywaniu nieśmiałości ? . Brawo Kuba ???

Ale KOSMOS

W tym tygodniu uczniowie jednego z najstarszych Zespołów Edukacyjno-Terapeutycznych zgłębiali tajniki kosmosu ? . Dowiedzieli się skąd dzień i noc, analizowali układ słoneczny, a na koniec bazując na swojej wyobraźni stworzyli postaci z innego wymiaru ???

Komunikacja

Dostosowanie do możliwości ucznia czyli aranżujemy sytuacje komunikacyjne podczas zajęć rewalidacyjnych ?????

Kuchnia błotna” – realizacja projektu coraz bliżej

„Kuchnia błotna” i „Ogród dźwięków” czyli wiosenne projekty ?Nieustannie poszerzamy ofertę edukacyjno-terapeutyczną dla Naszych wyjątkowych podopiecznych. Już wiosną realizować będziemy kolejne innowacyjne pomysły, wśród nich między innymi będzie „Kuchnia błotna” ? i „Ogród dźwięków” ?. Wdrażając wcześniej alpakoterapię ? , hortiterapię ?? czy rodoterapię ? staliśmy się pionierami innowacji w kształceniu specjalnym. Cieszymy się , że stanowimy inspirację i wzór dla innych placówek, które idąc Naszym śladem wychodzą ku potrzebom bardziej wymagających dzieci ? . Zdjęcia poglądowe z Internetu.

„Dance Monkey…”

czyli karnawałowe rytmy ? Ucząc się i bawiąc muzyką ? uczniowie uczestniczą w innowacyjnych zajęciach według autorskiego programu Pana Szymona Blachowskiego ???.

Komunikacja alternatywna

Planowanie dnia i organizacja pracy Zespołu Edukacyjno-Terapeutycznego z wykorzystaniem komunikacji alternatywnej ?

„Marsz Turecki” tym razem w wykonaniu Naszych

Gdy energii masz niedobór i jest szaro za oknami… weź pałeczkę, weź instrument i spróbuj zagrać razem z nami ???? Nasi Uczniowie ? w energetycznej, instrumentalnej wersji „Marszu Tureckiego” Wolfganga Amadeusza Mozarta ? .Mistrzowskie zakończenie…posłuchajcie ?

Zakończenie projektu „Akademia rozwoju w szkołach podstawowych i liceach Miasta Kalisza”

Nasza Szkoła angażuje się w wiele ciekawych projektów – dla ucznia, dla nauczyciela ? . Kreatywność , rozwój, radość z efektów, umiejętność organizacji, nowoczesne środki dydaktyczne, terapeutyczne, indywidualizacja pracy – to nasza dewiza ?. Zakończenie projektu, nie kończy naszych działań z uczniami. Dzięki otrzymanym pomocom, w ramach zajęć rewalidacyjnych, doskonalimy umiejętności manipulacyjne i logicznego myślenia. Dziękujemy Pani Danucie Iwonie Grzance z Ośrodka Doskonalenia Nauczycieli w Kaliszu za wsparcie merytoryczne oraz pomoc w realizacji projektu ? .

„Młodzi odkrywcy”

Na kolejnym spotkaniu koła „Młodzi odkrywcy” uczniowie próbowali odpowiedzieć na pytania:

?Dlaczego woda z odwróconej szklanki nie wylewa się?

?Dlaczego kartka papieru utrzymuje ciężar wody?

?Dlaczego pewne przedmioty pływają w wodzie a inne toną?

?Dlaczego kulka plasteliny tonie w wodzie, a zrobiona z niej miseczka nie?

Oczywiście dzięki przeprowadzonym przez nich doświadczeniom wspaniale poradzili sobie z odpowiedziami na nurtujące pytania. Zasługą prowadzącej koło – nauczycielce chemii Pani Monice Strzeleckiej jest pomysłowa i angażująca forma kółka, dzięki temu każdorazowo jest ono pasjonującym dla uczniów spotkaniem ?.

„Zimowe czytanie” – debiut akcji !!!!

Zapraszamy na pierwsze z cyklu spotkań z Elsą i Olafem ? Pomysłodawczyniami tej innowacyjnej edukacyjnej akcji są Panie Sylwia Czelusta ? i Marta Wolf ?. Piękne kadry w pięknej zimowej scenerii w Ścieżka Zdrowia Wolica. Film : Pan Marcin Jaroszkiewicz ?

„Palce lizać” !!!

Ciasto drożdżowe – dlaczego nie? ???Po feriach zimowych koło kulinarne „Palce lizać” wznowiło działalność ? . Dzisiejszym kulinarnym wyzwaniem było ciasto drożdżowe ?. Poza wymierzeniem składników, chłopcy musieli obsłużyć znany im już Thermomix. Przygotowane ciasto uformowali, dodali kruszonkę i upiekli. Zapach drożdżowca rozniósł się w całej szkole. ?. Dzięki takim aktywnościom uczniowie Zespołu Edukacyjno-Terapeutycznego rozwijają swoje zainteresowania, , ale przede wszystkim uczą się samodzielności, samoobsługi usprawniając przy tym umiejętności niezbędne do funkcjonowania w ich dorosłym życiu.

Wspieramy WOŚP !!!!

Złotóweczki do E-skarboneczki ?? Już niedługo, 31 stycznia 2021 r. zagra WOŚP ??. Z inicjatywy opiekunki Samorządu Uczniowskiego Pani Marty Ignaszak utworzyliśmy E-skarbonkę, do której można „wrzucić” online wybraną kwotę. Skarbonka rozliczy się automatycznie . Zachęcamy do wsparcia tej pięknej inicjatywy ??

eSkarbonka WOŚP

Może szkolna orkiestra ???? ???

Rytm i energia dochodziły dziś z sali muzycznej !! To za sprawą chłopaków z Zespołów Edukacyjno-Terapeutycznych, którzy pierwszy raz zmierzyli się z utworem „Eye of the tiger” ?. Zwróćcie uwagę na energiczną interpretację wszystkich muzyków ?. Przy takim zaangażowaniu nauczyciela – Pana Szymona Blachowskiego ? nie mogło być inaczej ? !

„Zimowe czytanie”

„Zimowe czytanie” ?? czyli cykl spotkań z Elsą i Olafem ??Taką niespodziankę właśnie dziś , w ten siarczysty mróz przygotowywały Panie: Sylwia Czelusta i Marta Wolf. „Zimowe czytanie” to akcja do której zaproszone będą także zespoły klasowe. Nie możemy się już doczekać tej innowacyjnej formy usprawniania czytania i słuchania ze zrozumieniem.

Zaczynamy !!!

Cieszymy się ogromnie , że Nasi Uczniowie mogą od poniedziałku 18 stycznia wrócić po feriach do szkoły ?. Przypominamy o obowiązujących obostrzeniach, ale także procedurach bezpieczeństwa funkcjonujących w Naszej Szkole ?. Póki co, korzystajcie z pięknej, zimowej aury ??

Arboryści w trosce o nasze bezpieczeństwo

W trosce o bezpieczeństwo uczniów, rodziców i pracowników, 15 stycznia rozpoczęły się specjalistyczne prace arborystów polegające na usunięciu obumarłych, złamanych gałęzi drzew. Zalegający na nich śnieg powoduje łamanie gałęzi, a tym samym stanowi potencjalne zagrożenie dla przebywających w pobliżu osób, dlatego wykonanie takich prac było niezbędne. Z podziwem obserwowaliśmy przebieg prac arborystów, szczególnie linową technikę dostępu do drzew.

Zajęcia korekcyjno-kompensacyjne

Poza wieloma specjalistycznymi zajęciami w Naszej szkolnej ofercie mamy również zajęcia korekcyjno-kompensacyjne. Prowadzi je Pani pedagog Marlena Grajek , która zawsze dba o to, by forma zajęć była dostosowana, ale także atrakcyjna dla każdego ucznia objętego tego rodzaju zajęciami 🙂 . Zajęcia w filmowym przekroju…

Nasza Szkoła w opinii Ucznia ?