Rewalidacja 5c

Jakub

W ostatnim tygodniu roku szkolnego świętujemy koniec szkoły. Już wkrótce wakacje. Dziś przesyłam zabawę na chwile nudy. Wytnij i baw się!Pozdrawiam i życzę wspaniałych wakacji! Dużo uśmiechów, słońca i radości! Dziękuję za współpracę w tym niełatwym roku szkolnym:) Do zobaczenia we wrześniu.

ZADANIA

Pozdrawiam. Marta Szymańska

Bartek

W ostatnim tygodniu roku szkolnego świętujemy koniec szkoły, ale nie tylko! 23 czerwca jest Dzień Taty! Przygotuj niespodzianki dla Taty 🙂 Pozdrawiam i życzę wspaniałych wakacji! Dużo uśmiechów, słońca i radości! Dziękuję za współpracę w tym niełatwym roku szkolnym:) Do zobaczenia we wrześniu.

Pozdrawiam. Marta Szymańska

Zajęcia rewalidacji indywidualnej w klasie 5c (Kuba i Bartek)

W poniedziałek obchodziliśmy Dzień Dziecka. W ramach prezentu przesyłam Wam zestaw fajnych zabaw.

FAJNE ZABAWY NA NUDĘ!

Losujcie, wybierajcie, możecie zrobić jedną rzecz lub wszystkie! Zaproście do zabawy swoich bliskich.Chętnie obejrzę fotorelację z waszej fajnej zabawy na moim Messenger (Marta Marta) lub mail psycholog@sps19.kalisz.plMarta Szymańska

Przedstawiam Wam Rodzice trochę nowych pomysłów do pracy z dziećmi. Gdy się bawimy też się uczymy, a więc zachęcam do wyboru ulubionej formy zajęć (-:

  1. Rozumienie znaczenia słów w kontekście:
  2. wybieramy słowo i używamy go na rozmaite sposoby w obecności dziecka, np. wybieramy słowo ?drzewo?: – wychodząc na spacer dotykamy drzewa i mówimy ?to jest drzewo?, – używamy słowa ?drzewo? w zdaniach (np. Na drzewie są młode listki), – możemy usiąść pod drzewem, – zauważyć, że drzewo jest wysokie, – oglądać piękne liście na drzewie, – wymyślić piosenkę, w której występuje ?drzewo?, – po powrocie do domu, pooglądać książeczkę i polecić dziecku wskazać drzewo. Oczywiście możemy wybrać wiele innych słów.

      2. Rozumienie procesów przyczynowo – skutkowych

  • rozmawiać z dzieckiem, co się stanie, gdy odkręcisz kran, właczysz światło, telewizor, zmywarkę itp. dziecko zrozumie, że może spowodować pewne zdarzenie naciskając przycisk, otwierając drzwiczki czy wciskając przełącznik.

 3. Piosenki, ruch i zabawy muzyczne to ?zajęcia wspaniałe dla nerwów?, a działa to tak:

  • Mówimy wierszyk:

w poniedziałek rano

kosił ojciec siano

kosił ojciec

kosił ja

kosiliśmy obydwa

           a we wtorek rano

           kosił ojciec siano…..

           a we środę rano

           kosił ojciec siano….

         ?……………………….

          a w sobotę rano

          kosił ojciec siano…

  • należy pokazywać co się robi z sianem, przy okazji powtórzy się nazwy dni tygodnia…..

4. Czytanie ulubionych książeczek.

  • Dzieci są zainteresowanę ilustracjami, kształtem książki, odwracaniem stron, trzymaniem i dotykaniem książki, czytajmy dziecku książeczki i pozwalajmy na trzymanie, odkładanie książki, przewracanie stron. Tego typu współpraca to przygoda z rozwijaniem języka, czytaniem a także miłym spędzeniem czasu dla obojga.

5. Rozwijanie zdolności językowych. Proponuję naukę łatwych piosenek

  • Polecam do słuchania i śpiewania na kanale youtube ?Śpiewające brzdące? – piosenki ?Ciocia Tecia?, ?Krówka muu, muu?, ?Kura ko, ko, ko? i inne. Są łatwe, dzieci się szybko uczą słów, bo często powtarzają się słowa
  • Polecam zabawne masażyki do zabawy i relaksu dla dziecka na loogomowa.pl

Polecam też muzykę relaksacyjną z youtube ?Woda i ptaki w lesie ? odgłosy natury? oraz ?Muzyka uspokajająca do relaksu?

6. Rozwijanie sprawności manualnej

  • cięcie papieru na sieczkę, cięcie papieru po linii prostej, wycinanie pasków jednej szerokości, wycinanie figur geometrycznych, wycinanie elementów według szablonu
  • darcie papieru na małe kawałeczki
  • wydzieranie na kawałki określonej wielkości
  • wyklejanie różnych kształtów z papieru kolorowego
  • wyklejanie według własnego pomysłu

7. Orientacja w ciele i w przestrzeni.

  • Oglądanie swojego odbicia w lustrze, pokazywanie i nazywanie poszczególnych części ciała, rysowanie postaci człowieka, zabawa ?głowa, ramiona, kolana, pięty?

8. Ćwiczenia w samodzielnym czytaniu.

  • Czytanie pojedynczych wyrazów, całych zdań, komiksów, książeczek, wyszukiwanie tytułów bajek w Programie telewizyjnym, czytanie na spacerze w lesie informacji na ścieżce edukacyjnej, wyszukiwanie wszelkich możliwości czytania.

Katarzyna Wypych

BARTEK – Pozdrawiam, Marta Szymańska

10.06. Zapraszam do wykonania zadań dla Strażaków:)

Dzień dobry. Te tydzień przeznaczamy na działania dla naszych mam, ponieważ 26 maja obchodzimy Dzień Matki. Uściskaj mocno mamusię i zaproś do wspólnej zabawy.Wydrukuj na sztywniejszym papierze lub przerysuj okulary dla mamy. Pokoloruj, ozdób i podaruj swojej mamie. Jeśli chcesz możesz udekorować głowę mamy koroną, bo mamy to nasze wspaniałe królowe. Dla ciebie również będzie niespodzianka, aby wspólna zabawa była ciekawsza. Będzie to pióropusz indiański – bo każde dziecko ma w sobie coś z Indianina:). Może ozdobić go dla ciebie twoja mama:) Dobrej, uśmiechniętej zabawy! Czekam na zdjęcia z niecierpliwością:)

JAKUB– Pozdrawiam, Marta Szymańska

10.06. Zapraszam do wykonania zadań dla Strażaków:)

Dzień dobry. Te tydzień przeznaczamy na działania dla naszych mam, ponieważ 26 maja obchodzimy Dzień Matki. Uściskaj mocno mamusię i zaproś do wspólnej zabawy.Wydrukuj na sztywniejszym papierze lub przerysuj okulary dla mamy. Pokoloruj, ozdób i podaruj swojej mamie. Jeśli chcesz możesz udekorować głowę mamy koroną, bo mamy to nasze wspaniałe królowe. Dla ciebie również będzie niespodzianka, aby wspólna zabawa była ciekawsza. Będzie to pióropusz indiański – bo każde dziecko ma w sobie coś z Indianina:). Może ozdobić go dla ciebie twoja mama:) Dobrej, uśmiechniętej zabawy! Czekam na zdjęcia z niecierpliwością:) psycholog@sps19.kalisz.pl

ZAJĘCIA REWALIDACYJNE KUBA I BARTEK

16.04. KARTA PRACY

Dzień dobry,

zapraszam do wykonania figurek do teatrzyku,zachęcam również do wystawienia bajki z użyciem wykonanych figurek.

Pobawcie się w teatr:) wykorzystajcie swoich bliskich, których macie pod ręką.

Film można przesłać na mojego messengera lub maila:psycholog@sps19.kalisz.pl

Może być także link do dysku google.

Pozdrawiam. Marta Szymańska

8.04.

FILM

ZADANIE

KARTY PRACY – Pozdrawiam Marta Szymańska

Przedstawiam Wam Rodzice trochę pomysłów do pracy z dziećmi, gdy jesteście teraz dużo czasu razem. Gdy się bawimy też się uczymy, a więc zachęcam do wyboru ulubionej formy zajęć(:

  1. Proszę angażujcie swoje dzieciaki do pomocy w domowych obowiązkach:

* pieczecie placek? – dajcie wyrobić ciasto

* wieszacie pranie? – niech chłopcy podają ubrania lub spinacze

* myjecie naczynia? – każde dziecko lubi zabawy w wodzie

* wycieracie kurze? – dajcie synowi spróbować

Sa to sytuacje z dnia codziennego i nie tylko sprawiają dziecku wiele radości, ale również uczą domowych obowiązków.

  • Stare sprawdzone sposoby spędzania czasu z rodzicami:

* czytanie bajek na głos

* oglądanie rodzinnych fotografii

* gry planszowe

* układanie klocków

* baraszkowanie ? czyli turlanie się

* teatrzyk kukiełkowy ? dwa lub trzy miśki+nasza wyobraźnia

  • Zabawy plastyczne

* malowanie palcami na papierze

* pieczątki z ziemniaków

* lepienie z plasteliny

  • Gry i zabawy:

* wszelkie zabawy z piłką  – toczenie, rzucanie, kopanie, odbijanie

* przesypywanie mąki, kaszy z kubeczka do kubeczka lub za pomocą lejka

* przelewanie wody z kubeczka do kubeczka

* segregowanie zabawek według koloru

* układanie puzzli

* powyarzanie min rodzica oraz nazywanie emocji

  • Układ dotykowy:

* zabawa co to za przedmiot ? rozpoznawanie przedmiotu bez udziału wzroku np. w małą poszewkę włożyć różne przedmioty a zadaniem dziecka jest włożenie ręki i rozpoznawanie przedmiotów

* łączenie w pary przedmiotów o różnej fakturze np. gładki ? szorstki, miękki ? twardy

* rozpoznawanie rodziców, rodzeństwa za pomocą dotyku

* rozpoznawanie przez dziecko narysowanych na jego plecach prostych kształtów np. linia prosta, krzyżyk, kółko, następnie można dołączyć cyfry lub litery

* masażyki z wykorzystaniem prostych rymowane np. Idzie rak nieborak, jak uszczypnie będzie znak czy tutaj płynie rzeczka, tutaj przeszła Pani na szpileczkach, z gryzącymi psami, pada deszczyk, pada deszczyk, czy cię przeszedł dreszczyk(:

  • Schemat ciała:

* klaskanie stopami

* poruszanie się według wskazówek zegara np. zrób jeden krok do przodu, dwa kroki w lewo, jeden krok do tyłu itp.

* Zabawa w lustro ? powtarzanie ruchów drugiej osoby

*ćwiczenia z przekraczaniem linii środkowej ciała np. dotykanie prawą ręką lewego ucha i odwrotnie, lewą ręką prawego kolana itd.

  • Usprawnianie grafomotoryki i motoryki małej:

* ugniatanie małych kuleczek z papieru

* zgniatanie papieru w kulkę jedną ręką

* wrzucanie guzików do skarbonki

* wieszanie chusteczek na sznureczku i przypinanie klamerkami

* malowanie watą lub gąbką

  • Ćwiczenie koordynacji wzrokowo ? ruchowej:

* wskazywanie przedmiotów na obrazkach

* układanie klocków w jednej linii

* zegregowanie zabawek według jednej wybranej cechy np. wielkości lub koloru

* łączenie kropek linią

Udanej zabawy!

Katarzyna Wypych