Jakub
W ostatnim tygodniu roku szkolnego świętujemy koniec szkoły. Już wkrótce wakacje. Dziś przesyłam zabawę na chwile nudy. Wytnij i baw się!Pozdrawiam i życzę wspaniałych wakacji! Dużo uśmiechów, słońca i radości! Dziękuję za współpracę w tym niełatwym roku szkolnym:) Do zobaczenia we wrześniu.
Pozdrawiam. Marta Szymańska
Bartek
W ostatnim tygodniu roku szkolnego świętujemy koniec szkoły, ale nie tylko! 23 czerwca jest Dzień Taty! Przygotuj niespodzianki dla Taty 🙂 Pozdrawiam i życzę wspaniałych wakacji! Dużo uśmiechów, słońca i radości! Dziękuję za współpracę w tym niełatwym roku szkolnym:) Do zobaczenia we wrześniu.
Pozdrawiam. Marta Szymańska
Zajęcia rewalidacji indywidualnej w klasie 5c (Kuba i Bartek)
W poniedziałek obchodziliśmy Dzień Dziecka. W ramach prezentu przesyłam Wam zestaw fajnych zabaw.
Losujcie, wybierajcie, możecie zrobić jedną rzecz lub wszystkie! Zaproście do zabawy swoich bliskich.Chętnie obejrzę fotorelację z waszej fajnej zabawy na moim Messenger (Marta Marta) lub mail psycholog@sps19.kalisz.plMarta Szymańska
Przedstawiam Wam Rodzice trochę nowych pomysłów do pracy z dziećmi. Gdy się bawimy też się uczymy, a więc zachęcam do wyboru ulubionej formy zajęć (-:
- Rozumienie znaczenia słów w kontekście:
- wybieramy słowo i używamy go na rozmaite sposoby w obecności dziecka, np. wybieramy słowo ?drzewo?: – wychodząc na spacer dotykamy drzewa i mówimy ?to jest drzewo?, – używamy słowa ?drzewo? w zdaniach (np. Na drzewie są młode listki), – możemy usiąść pod drzewem, – zauważyć, że drzewo jest wysokie, – oglądać piękne liście na drzewie, – wymyślić piosenkę, w której występuje ?drzewo?, – po powrocie do domu, pooglądać książeczkę i polecić dziecku wskazać drzewo. Oczywiście możemy wybrać wiele innych słów.
2. Rozumienie procesów przyczynowo – skutkowych
- rozmawiać z dzieckiem, co się stanie, gdy odkręcisz kran, właczysz światło, telewizor, zmywarkę itp. dziecko zrozumie, że może spowodować pewne zdarzenie naciskając przycisk, otwierając drzwiczki czy wciskając przełącznik.
3. Piosenki, ruch i zabawy muzyczne to ?zajęcia wspaniałe dla nerwów?, a działa to tak:
- Mówimy wierszyk:
w poniedziałek rano
kosił ojciec siano
kosił ojciec
kosił ja
kosiliśmy obydwa
a we wtorek rano
kosił ojciec siano…..
a we środę rano
kosił ojciec siano….
?……………………….
a w sobotę rano
kosił ojciec siano…
- należy pokazywać co się robi z sianem, przy okazji powtórzy się nazwy dni tygodnia…..
4. Czytanie ulubionych książeczek.
- Dzieci są zainteresowanę ilustracjami, kształtem książki, odwracaniem stron, trzymaniem i dotykaniem książki, czytajmy dziecku książeczki i pozwalajmy na trzymanie, odkładanie książki, przewracanie stron. Tego typu współpraca to przygoda z rozwijaniem języka, czytaniem a także miłym spędzeniem czasu dla obojga.
5. Rozwijanie zdolności językowych. Proponuję naukę łatwych piosenek
- Polecam do słuchania i śpiewania na kanale youtube ?Śpiewające brzdące? – piosenki ?Ciocia Tecia?, ?Krówka muu, muu?, ?Kura ko, ko, ko? i inne. Są łatwe, dzieci się szybko uczą słów, bo często powtarzają się słowa
- Polecam zabawne masażyki do zabawy i relaksu dla dziecka na loogomowa.pl
Polecam też muzykę relaksacyjną z youtube ?Woda i ptaki w lesie ? odgłosy natury? oraz ?Muzyka uspokajająca do relaksu?
6. Rozwijanie sprawności manualnej
- cięcie papieru na sieczkę, cięcie papieru po linii prostej, wycinanie pasków jednej szerokości, wycinanie figur geometrycznych, wycinanie elementów według szablonu
- darcie papieru na małe kawałeczki
- wydzieranie na kawałki określonej wielkości
- wyklejanie różnych kształtów z papieru kolorowego
- wyklejanie według własnego pomysłu
7. Orientacja w ciele i w przestrzeni.
- Oglądanie swojego odbicia w lustrze, pokazywanie i nazywanie poszczególnych części ciała, rysowanie postaci człowieka, zabawa ?głowa, ramiona, kolana, pięty?
8. Ćwiczenia w samodzielnym czytaniu.
- Czytanie pojedynczych wyrazów, całych zdań, komiksów, książeczek, wyszukiwanie tytułów bajek w Programie telewizyjnym, czytanie na spacerze w lesie informacji na ścieżce edukacyjnej, wyszukiwanie wszelkich możliwości czytania.
Katarzyna Wypych
BARTEK – Pozdrawiam, Marta Szymańska
10.06. Zapraszam do wykonania zadań dla Strażaków:)
Dzień dobry. Te tydzień przeznaczamy na działania dla naszych mam, ponieważ 26 maja obchodzimy Dzień Matki. Uściskaj mocno mamusię i zaproś do wspólnej zabawy.Wydrukuj na sztywniejszym papierze lub przerysuj okulary dla mamy. Pokoloruj, ozdób i podaruj swojej mamie. Jeśli chcesz możesz udekorować głowę mamy koroną, bo mamy to nasze wspaniałe królowe. Dla ciebie również będzie niespodzianka, aby wspólna zabawa była ciekawsza. Będzie to pióropusz indiański – bo każde dziecko ma w sobie coś z Indianina:). Może ozdobić go dla ciebie twoja mama:) Dobrej, uśmiechniętej zabawy! Czekam na zdjęcia z niecierpliwością:)
JAKUB– Pozdrawiam, Marta Szymańska
10.06. Zapraszam do wykonania zadań dla Strażaków:)
Dzień dobry. Te tydzień przeznaczamy na działania dla naszych mam, ponieważ 26 maja obchodzimy Dzień Matki. Uściskaj mocno mamusię i zaproś do wspólnej zabawy.Wydrukuj na sztywniejszym papierze lub przerysuj okulary dla mamy. Pokoloruj, ozdób i podaruj swojej mamie. Jeśli chcesz możesz udekorować głowę mamy koroną, bo mamy to nasze wspaniałe królowe. Dla ciebie również będzie niespodzianka, aby wspólna zabawa była ciekawsza. Będzie to pióropusz indiański – bo każde dziecko ma w sobie coś z Indianina:). Może ozdobić go dla ciebie twoja mama:) Dobrej, uśmiechniętej zabawy! Czekam na zdjęcia z niecierpliwością:) psycholog@sps19.kalisz.pl
ZAJĘCIA REWALIDACYJNE KUBA I BARTEK
16.04. KARTA PRACY
Dzień dobry,
zapraszam do wykonania figurek do teatrzyku,zachęcam również do wystawienia bajki z użyciem wykonanych figurek.
Pobawcie się w teatr:) wykorzystajcie swoich bliskich, których macie pod ręką.
Film można przesłać na mojego messengera lub maila:psycholog@sps19.kalisz.pl
Może być także link do dysku google.
Pozdrawiam. Marta Szymańska
8.04.
KARTY PRACY – Pozdrawiam Marta Szymańska
Przedstawiam Wam Rodzice trochę pomysłów do pracy z dziećmi, gdy jesteście teraz dużo czasu razem. Gdy się bawimy też się uczymy, a więc zachęcam do wyboru ulubionej formy zajęć(:
- Proszę angażujcie swoje dzieciaki do pomocy w domowych obowiązkach:
* pieczecie placek? – dajcie wyrobić ciasto
* wieszacie pranie? – niech chłopcy podają ubrania lub spinacze
* myjecie naczynia? – każde dziecko lubi zabawy w wodzie
* wycieracie kurze? – dajcie synowi spróbować
Sa to sytuacje z dnia codziennego i nie tylko sprawiają dziecku wiele radości, ale również uczą domowych obowiązków.
- Stare sprawdzone sposoby spędzania czasu z rodzicami:
* czytanie bajek na głos
* oglądanie rodzinnych fotografii
* gry planszowe
* układanie klocków
* baraszkowanie ? czyli turlanie się
* teatrzyk kukiełkowy ? dwa lub trzy miśki+nasza wyobraźnia
- Zabawy plastyczne
* malowanie palcami na papierze
* pieczątki z ziemniaków
* lepienie z plasteliny
- Gry i zabawy:
* wszelkie zabawy z piłką – toczenie, rzucanie, kopanie, odbijanie
* przesypywanie mąki, kaszy z kubeczka do kubeczka lub za pomocą lejka
* przelewanie wody z kubeczka do kubeczka
* segregowanie zabawek według koloru
* układanie puzzli
* powyarzanie min rodzica oraz nazywanie emocji
- Układ dotykowy:
* zabawa co to za przedmiot ? rozpoznawanie przedmiotu bez udziału wzroku np. w małą poszewkę włożyć różne przedmioty a zadaniem dziecka jest włożenie ręki i rozpoznawanie przedmiotów
* łączenie w pary przedmiotów o różnej fakturze np. gładki ? szorstki, miękki ? twardy
* rozpoznawanie rodziców, rodzeństwa za pomocą dotyku
* rozpoznawanie przez dziecko narysowanych na jego plecach prostych kształtów np. linia prosta, krzyżyk, kółko, następnie można dołączyć cyfry lub litery
* masażyki z wykorzystaniem prostych rymowane np. Idzie rak nieborak, jak uszczypnie będzie znak czy tutaj płynie rzeczka, tutaj przeszła Pani na szpileczkach, z gryzącymi psami, pada deszczyk, pada deszczyk, czy cię przeszedł dreszczyk(:
- Schemat ciała:
* klaskanie stopami
* poruszanie się według wskazówek zegara np. zrób jeden krok do przodu, dwa kroki w lewo, jeden krok do tyłu itp.
* Zabawa w lustro ? powtarzanie ruchów drugiej osoby
*ćwiczenia z przekraczaniem linii środkowej ciała np. dotykanie prawą ręką lewego ucha i odwrotnie, lewą ręką prawego kolana itd.
- Usprawnianie grafomotoryki i motoryki małej:
* ugniatanie małych kuleczek z papieru
* zgniatanie papieru w kulkę jedną ręką
* wrzucanie guzików do skarbonki
* wieszanie chusteczek na sznureczku i przypinanie klamerkami
* malowanie watą lub gąbką
- Ćwiczenie koordynacji wzrokowo ? ruchowej:
* wskazywanie przedmiotów na obrazkach
* układanie klocków w jednej linii
* zegregowanie zabawek według jednej wybranej cechy np. wielkości lub koloru
* łączenie kropek linią
Udanej zabawy!
Katarzyna Wypych