Wychowanie fizyczne

Wychowanie fizyczne

SPORTOWE KOŁO FORTUNY!

Drodzy Uczniowie, zachęcamy Was do podejmowania kolejnych aktywności fizycznych.
Ważne, abyście nie rezygnowali z wysiłku fizycznego, nawet teraz, a może nawet– przede wszystkim teraz jest czas na to, aby bardziej niż kiedykolwiek zatroszczyć się o swoje zdrowie. Żaden lek nie zastąpi korzyści jakie daje codzienne podejmowanie aktywności fizycznej. Mamy nadzieję, że nie będzie to dla Was przykry obowiązek, ale prawdziwa przyjemność i dobra zabawa. Zachęcamy wszystkich do podejmowania działań na rzecz swojego zdrowia.
Przygotowaliśmy dla Was zabawy w ciekawej formie, wykorzystując przedmioty/przybory jakie mamy w domu. Nowe ćwiczenia niech umilają Wam czas akcji #zostańwdomu by aktywnie spędzić ćwicząc i dbając o swoje zdrowie i ciało.
Pamiętajcie, by przebrać się w wygodny strój sportowy!!! Ćwiczcie zawsze pod nadzorem osoby dorosłej. Zaproponowane zabawy poprzedźcie proszę prawidłową rozgrzewką.
Pamiętajcie W ZDROWYM CIELE ZDROWY DUCH!!!
Ze sportowym pozdrowieniem

Nauczyciele wychowania fizycznego

TRZYMAJ FORMĘ

W trosce o Waszą sprawność fizyczną proponujemy zestaw ćwiczeń, który wykonujemy w
domu codziennie — rano i popołudniu. Zaproś do wspólnej aktywności całą rodzinę.
Do ćwiczeń przebieramy się w strój sportowy.
Dla zachowania bezpieczeństwa dzieci wykonują ćwiczenia w obecności dorosłych lub z ich
pomocą.

ZESTAW ĆWICZEŃ

  1. Bieg w miejscu – 5 minut
  2. Bieg w miejscu z wysokim unoszeniem kolan
  3. Wykonaj 15 krążeń ramionami do przodu
  4. Wykonaj 15 krążeń ramionami do tyłu
  5. Wykonaj krążenia bioder 20 razy w prawo i 20 razy w lewo
  6. Wykonaj 20 skrętoskłonów
  7. Wykonaj 3 serie brzuszków po 50 powtórzeń
  8. Wykonaj 3 serie pompek po 10 powtórzeń
  9. Wykonaj 20 podskoków obunóż do przodu i do tyłu
  10. Wykonaj 20 podskoków obunóż w prawo i w lewo
  11. Wykonaj 20 pajacyków
  12. Wykonaj 15 przysiadów
  13. Marsz w miejscu – 5 minut

Powodzenia

Nauczyciele wychowania fizycznego

26 myśli nt. „Wychowanie fizyczne

  1. Wychowanie Fizyczne

    WF jest fajny:)
    30.03.2020 – 03.04.2020

    Zestaw ćwiczeń kształtujących

    ROZGRZEWKA:
    Bieg w miejscu 5 minut

    A) Ćwiczenia w staniu w miejscu:
    • Krążenia ramion jednoczesne w przód, tył
    • Krążenia w stawach łokciowych jednoczesne do wewnątrz, zewnątrz
    • Krążenia nadgarstków
    • Ramiona na biodrach krążenia bioder w lewo, prawo
    • Stopy razem, łapiemy się na kolana, krążenia kolan w lewo, prawo
    • Stoimy na jednej nodze, druga noga uniesiona w górę ze zgiętym stawem kolanowym 90 stopni, krążenia kolana w lewo, prawo. Zmiana nogi
    • Pozycja do ćwiczenia jak wyżej: krążenie stopą w lewo, prawo
    • Ramiona na biodra, opad tułowia w przód, tył
    • Lewa ręka na biodro lewe, prawa ręka wyprostowana w górze, skłon tułowia w lewo, zmiana rąk, zmiana kierunku skłonu
    • W rozkroku na szerokość bioder, ramiona w bok, lewa ręka sięga prawej stopy, prawa ręka sięga lewej stopy
    • W rozkroku na szerokość bioder, dotykamy dłońmi do podłoża

    B) W siadzie:
    • W rozkroku, prawa ręka sięga lewej stopy, lewa ręka sięga prawej stopy, pilnujemy aby staw kolanowy był wyprostowany
    • W rozkroku lewa i prawa ręka sięga prawej stopy, później lewej stopy
    • Siad płotkarski (np. lewa noga wyprostowana a prawa zgięta w kolanie i leży na podłożu na stronie przyśrodkowej, kąt zgięcia między kończynami to 90 stopni) skłon do nogi wyprostowanej, skrętoskłon do nogi zgiętej, położyć się w siadzie płotkarskim na plecach. Zmiana nogi.
    • Siad prosty (kończyny dolne razem wyprostowane) chwytamy dłońmi stóp.

    C) Leżenie na brzuchu:
    • Dłonie układamy na wysokości barków na podłożu, wyprost ramion ze skłonem głowy ku tułowi
    • Leżymy z ramionami w bok, lewa stopa sięga prawej ręki, prawa stopa sięga lewej dłoni
    • Chwytamy się za stopy, kołyska
    • Ramiona wyprostowane, uniesienie wyprostowanych ramion nad podłoże
    • Ramiona wyprostowane, uniesienie do góry lewej ręki oraz prawej nogi, uniesienie do góry prawej ręki oraz lewej nogi.

    D) Leżenie na plecach:
    • Kończyny dolne zgięte w kolanach, stopy położone na podłodze, uniesienie bioder do góry
    • Kończyny dolne zgięte w kolanach, stopy położone na podłodze, ramiona splecione na karku, 30 brzuszków.
    • Leżymy z ramionami w bok, lewa stopa sięga do prawej dłoni, prawa stopa sięga lewej dłoni.

    Odpowiedz
  2. Marta Szymanowska

    30.03 – 03.04
    W ramach lekcji wychowania fizycznego, ruszamy też z cyklem tematów dotyczących Edukacji Zdrowotnej. Pomogą nam w tym Ola i Staś – główni bohaterowie specjalnych filmów dydaktycznych. Przeprowadzą Was przez przygodę zdrowego stylu życia. Dzięki ich pomocy chcemy Wam uświadomić jak ważne jest dbanie o własne zdrowie.
    Dzisiaj pokażą Wam świat piramidy żywieniowej.

    https://www.youtube.com/watch?v=ltr6xhuHvO4

    Pamiętajcie proszę, aby każdego dnia podejmować aktywność fizyczną. Niech służą Wam do tego zamieszczane dotychczas różnorodne propozycje. BAWCIE SIĘ DOBRZE!!!
    Pozdrawiamy
    Nauczyciele wychowania fizycznego

    Odpowiedz
  3. Wychowanie Fizyczne

    6.04.2020 – 8.04.2020 Edukacja zdrowotna
    W tym tygodniu zobaczymy jakie znaczenie w naszym odżywianiu mają WARZYWA I OWOCE.

    https://www.youtube.com/watch?v=ZzYZFbO0CAY

    Prosimy byście wysyłali zdjęcia jak z apetytem jecie wybrany przez siebie owoc bądź warzywo lub jak przygotowujecie sałatkę owocowo – warzywną.

    Odpowiedz
  4. Wychowanie Fizyczne

    20.04.2020 – 24.-04.2020 WYZWANIE Z KRZESŁEM
    W tym tygodniu naszym sportowym wyzwaniem jest krzesło:) Ten typowy przedmiot, w dom,u wykorzystamy w nietypowy sposób.
    Zapoznajcie się z ćwiczeniami zawartymi poniżej i zaproście do wspólnej aktywności pozostałych członków rodziny.
    Pamiętaj, proszę, aby przed rozpoczęciem ćwiczeń porządnie się rozgrzać.
    Ćwicz w swoim tempie i na miarę swich możliwości.

    https://drive.google.com/file/d/1BZmd-f9vp6MzhErAWIWY5ZKfY8DguvrP/view?usp=sharing

    PRACA DOMOWA: prosimy o przesłanie minimum dwóch różnych zdjęć ćwiczeń z krzesłem. Możecie wymyśleć swoje własne lub wykorzystać podane w instrukcji.
    Zdjęcia przesyłajcie do nauczycieli wychowania fizycznego lub wychowawcy bądź na messenger: MARTA WF.
    Za wykonane zadania gwarantowana 5!!!
    Na koniec tygodnia, na szkolnej stronie Facebook, stworzymy wspólną galerię naszego krzesełkowego wyzwania:)
    Pozdrawiamy
    Nauczyciele wychowania fizycznego

    Odpowiedz
  5. Wychowanie Fizyczne

    04.05.2020 – 08.05.2020 GRA PLANSZOWA SPORTOPOLY

    SPORTOPOLY
    Przygotowaną grę możesz wydrukować na kilku kartkach, aby była większa. Aby otworzyć kliknij w link:

    https://drive.google.com/file/d/1br2GA2tnZ4KsQ8OnNVScEqwz9isJVc9E/view?usp=sharing

    Zasady:
    – ilość graczy dowolna,
    – gracz rzuca dwoma kostkami,
    – wykonuje zadanie na którym się znajdzie,
    – za zadanie wykonane otrzymuje 2 punkty,
    – gdy zadanie nie zostało wykonane odejmuje się 5 punktów,
    – po wyrzuceniu “double” czyli dwóch tych samych oczek na kostkach (np. 3 i 3) gracz wykonuje dane zadanie dwukrotnie ale otrzymujesz również 2x więcej punktów czyli 4.
    – wszystkie punkty zapisujemy na kartce,
    – ustal przed grą kiedy kończy się rozgrywka. (np. po 2 okrążeniach, lub jak ktoś zdobędzie 50 punktów lub inne)
    Miłego grania!

    Odpowiedz
  6. Wychowanie Fizyczne

    11.05.2020 – 15.05.2020 SPORTOWO – BUTELKOWO!!!

    W tym tygodniu naszym sportowym wyzwaniem jest butelka. Zapoznajcie się z ćwiczeniami zawartymi poniżej i zaproście do wspólnej aktywności pozostałych członków rodziny.
    Pamiętaj, proszę, aby przed rozpoczęciem ćwiczeń porządnie się rozgrzać.
    Ćwicz w swoim tempie i na miarę swoich możliwości.

    https://drive.google.com/file/d/192s0hLL-U7MfmLfoZi5ggYyPowJ4IT4T/view?usp=sharing

    PRACA DOMOWA: prosimy o przesłanie minimum dwóch różnych zdjęć ćwiczeń z butelkami. Możecie wymyśleć swoje własne lub wykorzystać podane w instrukcji.
    Zdjęcia przesyłajcie do nauczycieli wychowania fizycznego lub wychowawcy bądź na messenger: MARTA WF.
    Za wykonane zadanie gwarantowana 5!!!
    Na koniec tygodnia, na szkolnej stronie Facebook, stworzymy wspólną galerię naszego butelkowego wyzwania:) Na zdjęcia czekamy do czwartku!!!

    Pozdrawiamy
    Nauczyciele wychowania fizycznego

    Odpowiedz
  7. Wychowanie Fizyczne

    25.05 – 29.05.2020
    Zawsze w maju przypominamy sobie taneczne kroki. Nie inaczej będzie i tym razem. Poniżej przedstawiamy znane Wam piosenki wraz z układami tanecznymi. Bawcie i tańczcie całym sobą!!!

    https://www.youtube.com/watch?v=lFWysdCgVNg&feature=youtu.be&fbclid=IwAR3hiseC-15AWsY0mUU9_tWaoJKKfADYSgMjrSKM08TcR2EYhlDo9Tz5vRY

    https://www.youtube.com/watch?v=ATIoVln4L0c&feature=youtu.be&fbclid=IwAR1t1ePMBjvINQCI8vd8hEtck5UKO5g39Wd770bLLlVA41JWigB8EXbvc_Y

    https://www.youtube.com/watch?v=ATIoVln4L0c&feature=youtu.be&fbclid=IwAR0gf9O7AOE76V3mYrFSEobRDokZfwBViX_BDO9tgzVMCxAY-ZZuauYGKdw

    https://www.youtube.com/watch?v=ymigWt5TOV8&feature=youtu.be&fbclid=IwAR3C3oO5iKHAEsdLzzs7DX_plaWSmdzMkBSdwlmfSUddD9MFrrzXU5eA4Hs

    https://www.youtube.com/watch?v=i1im74-XgYA

    Pozdrawiamy
    Nauczyciele wychowania fizycznego

    Odpowiedz
  8. Wychowanie Fizyczne

    22.06.2020 – 25.06.2020 EDUKACJA ZDROWOTNA
    Jak aktywnie i bezpiecznie spedzić wakacje?

    https://www.youtube.com/watch?v=jgJOS26G1wY

    https://www.youtube.com/watch?v=6au3wSk47lk&feature=share&fbclid=IwAR2Ow86ehEpp_a8CHncR32Tz2VfVGiifbIWXQQGdlZBvp0kv1bypVdKjNec

    https://www.youtube.com/watch?v=eGK0w9Npcr4&feature=share&fbclid=IwAR3ZvuSVVLiDj7Ergnr_haX9AlD5P0exJj3k_-3-pRDquFOq7rNu1Ciqt08

    https://www.youtube.com/watch?v=K-6T693WQKY&feature=share&fbclid=IwAR3m50QG-R5lzV0s6NuxE7ye5dgQpC5JFxX-QMObtFlE8uMc4ATnP4i4xGs

    Odpowiedz

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *